13 trükk, hogy megbízzanak oldaladban a vásárlók

Akkreditált regisztrátor
11
2015 november
12:14
Szerző:     |    Kategória: 2015. november, Blog, Nincs kategorizálva    |    Címke: , , , ,


Szóval felépítetted a webáruházadat, mindent a SEO alapelveinek kénye-kedve szerint alkottál meg, a desing annyira tökéletes, hogy mindenkinek leesik az álla, de még mindig nehezen válnak a látogatók vásárlóvá? Nos, a hiba lehet abban mutatkozik meg, hogy nem tűnik eléggé megbízhatónak az oldalad.

Rengeteg apró dolog van, amitől az emberek megbíznak egy oldalban. Ebben a cikkben végig megyünk több, mint egy tucat ilyen tippen.

1) Design

Lehet hatalmas volt a felhajtás a design kitalálásában, de érdemes újra átnézned ha úgy érzed, hogy valamiért nem bíznak meg az oldaladban az emberek. Egy esztétikailag szép oldal azt a benyomást fogja kelteni mindenkiben, hogy komolyan veszed a munkádat és nem csak összebütykölsz valamit az esti szabad óráidban a híradó megnézése után.

Ehhez kapcsolódóan olvasd el korábbi blog cikkünket is az UX designról.

2) Social proof, azaz társadalmilag kedveltnek lenni

A social proof megmutatása bizonyítja másoknak, hogy sokan mások már használták a termékedet/szolgáltatásodat és megbíznak benned. Ez egy nagyon fontos faktora a bizalom megalapozásának, mert nagyon mélyen bennünk lévő ösztönöket céloz meg. Az emberek szeretnek egy nagyobb közösséghez tartozni és az ilyenekben kiélhetik ezt az ösztönüket.

Ezzel a trükkel inkább a fiatalokat tudod jobban megnyerni magadnak.

 

social proof

 

Persze a kedvelők száma nem lesz egyenlő a gyakori ügyfelek számával, de itt nem is ez a lényeg.

Ehhez szorosan kapcsolódó ötlet még, mikor nem a social médiában megszerzett követők számát mutatod be, hanem az ügyfelek számát. Például hányan töltötték le eddig a szoftvered.

 

3) Ki vagy te?

Mindig jó és egyben gyors útja a bizalom elnyerésének ha csinálsz egy „Rólunk” aloldalt, ahol bemutatod magadat és csapatot is. Az ügyfeleket egy idő után elkezdi érdekelni, hogy mégis kik vagytok. Ez az üzlet emberi oldalát mutatja be. Jó ötlet ha a képek mellé videókat is feltesztek magatokról.

Egy korábbi cikkünkben ezt már részletesebben kifejtettük, hogy a videóknak milyen jótékony hatásai vannak. Ha eddig nem tetted, akkor olvasd el most.

 

4) Tüntesd fel a Partnerek logóit

Ha vannak olyan ügyfeleid, akikre büszke vagy, ráadásul az emberek nagy része is ismeri őket, akkor nyugodtan tüntesd fel ezt az oldaladon és várd meg, amíg más szervezetek márka ereje kifejti jótékony hatását. Az emberek fejében az fog először beugrani, hogy ha más ismertebb cégek is veled üzletelnek, akkor biztosan nagyon megbízható vagy. Akkor is használd, ha nem ügyfélről van szó, csak egy partnerről vagy bármi egyébről, de kapcsolatban állsz velük.

Ha nincs egy olyan ügyfeled se, akinek a logóját kitehetnéd, akkor a hitelkártyák logóit tedd ki, amiket elfogadsz. Jobb, mint a semmi.

 

smdigital.com.co

 

5) Ne tűnj el!

Az interneten mindenki képes anonim lenni. Te ne légy az! Helyezd ki a valódi címed. Ez azt tükrözi, hogy nincsen semmi, amiért bujkálni szeretnél előlük. Pontosan fogják tudni, hogy hol vagy személyesen is elérhető napközben, ami bizalmat gerjeszt bennük. Ugyan lehet sose akarnak majd személyesen találkozni veled, de mégis megnyugtatja őket az a tudat, hogy van rá lehetőségük.

Plusz ötletnek jegyeznénk meg, hogy egyre elterjedtebb módszer egy térkép használata az oldalon. Ennek használatát érdemes neked is fontolóra venned.

6) Vásárlói vélemények

Talán ez az egyik legjobb ötlet a bizalom elnyeréséhez. Kérd meg az előző vásárlóidat, hogy írjanak véleményt a termékedről, ezeket pedig bátran írd ki az oldaladra. Ilyenkor nem az történik, hogy te igyekszel bármi áron bizonyítani, hogy márpedig neked igenis minőségi és használható terméked van, hanem egy ügyfél fogja a véleménye leírásával mások figyelmét is felkelteni.

Szintén jó ötlet még az is, ha a vásárlók pontozzák a termékeidet. Sokan lesznek, akik lusták írni kommentet, de egy kattintásba még nem fáradnak el, így szívesen véleményt alkotnak róla. Ilyen megoldásokat láthatsz az árukereső.hu oldalon is, vagy a mediamark.hu online áruházában.

7) Mond el történetedet

Oszd meg a céged személyesebb történetét is. Minden cégnek van egy egyedi története, ami izgalmas lehet. Írd le honnan jött az ötlet, honnan jön a szenvedély hozzá, mik voltak a kezdeti nehézségek stb. stb. A történeted inspiráló is lehet mások számára, vagy kicsit szomorkás. A lényeg, hogy a történet mesélés segít megismerni a cég egy másik oldalát is, amit egy termék megvételével még nem éreznek.

Ha jobban érdekel a téma, akkor Seth Godin: Minden marketinges (hazudik) sztorizik könyvét ajánljuk figyelmedbe.

 

8) Live chat

Nem nagyon ajánljuk csak az ügyfélszolgálatos telefonszám feltüntetését. Nagyon sok ember irtózik a telefonálástól, vagy csak utálja, mert néhány negatív élmény miatt úgy gondol rá, mint valami nagyon hosszú procedúrára, ami alatt legalább 5 gombot kell végig nyomkodnia, mire foglalkozik vele a gépi hangon kívül egy valódi ember is.

Viszont erre is van megoldás. Tedd lehetővé az élő chat használatát az oldaladon. Ez azt mutatja, hogy minden létező eszközzel azon vagytok, hogy segítsétek az ügyfeleket, ami megint csak bizalmat gerjeszt.

Két eszközt is a figyelmetekbe ajánlanánk. Az egyik a smartsupp, a másik pedig a Zopim.

 

9) Jó minőségű képek a termékről

Ez lehet nagyon magától adódónak tűnik, de már láttunk rá ellenpéldát. Fontos, hogy a termékedről ne csak mobiltelefonnal lőj egy képet és már töltsd is fel a weboldaladra. Az eBayen ez biztosan működik, de lehetőleg ne egy harmadosztályú e-kereskedelmi oldal stílusát próbáld elérni, amelynek a városszéli bányatónál van a telephelye. Ha már csinálsz valamit, akkor az legyen profi munka.

Igyekezz minél profibb képeket feltenni az oldaladra, több szögből is elkészítve a termékről.  Hidd el, kifizetődő fáradozás, mert ha sok erőt ölsz az oldalad minél nívósabb kinézetébe, annál jobban azt az érzést fogja kelteni, hogy egy igazi profi eladóval állnak szembe a vásárlók és biztosan a veled való üzletelés is profi szinten zajlik.

 

10) Adj meg minden fontos adatot a termékről

Ez is elég evidens tanácsnak tűnik, de mégis fontos külön kiemelni. Bármikor előfordulhat az a jelenség, hogy valaki erősen gondolkodik a vásárláson, de nem lát egy számára fontos adatot. Ilyenkor a józan ész azt diktálná, hogy esetleg rákérdezzen az eladónál erre a hiányos adatra, azonban ez nem fog megtörténni. Inkább elhagyja az oldalt.

Persze az online kasszád elhagyásának más okai is lehetnek. Ha érdekel a többi is, akkor olvasd el az előző blog cikkünket róla.

 

11) Legyenek jól érthetőek a szállítási és visszavásárlási feltételek

Az emberek szeretik tudni, hogy mennyi időt kell várniuk a termékre. Nem arról szól a szállítási időszak számukra, hogy otthon ücsörögnek és közben kezdik feldolgozni az élményt, hogy elbukták a pénzüket, mert nem jön az áru. Helyette lesz egy biztos információjuk az áru érkezéséről és nem lesznek bizonytalanok a szállítással kapcsolatban.

Mindig törekedj rá, hogy mialatt végig mennek a vásárlási folyamaton, azalatt minden számukra fontos információt megkapjanak a termékről. Még csak véletlenül se merüljön fel bennük egy olyan kérdés, amire nem kaphatnak azonnal választ. Ilyen esetben elég egy apró bizonytalanság érzet is a vásárló fejében és már el is hagyja az vásárlási folyamatot. Ennek a témának a mélyebb megvizsgálásához újra csak egy régebbi blog cikket ajánlanánk neked.

 

12) SSL kapcsolat

Mikor online eladsz valamit, akkor nagyon sok adatot el kell kérned a vásárlótól, amik privátnak számítanak. Ezen adatok védelmét szolgálja az úgynevezett SSL technológia (Secure Sockert Layers system), amely a webböngésző és a webszerver között közlekedő adatok titkosítására szolgál. Ergo egy hacker csak nehezen fog tudni közbeékelődni, hogy megszerezze ezeket az adatok. Az SSL tanúsítvánnyal ellátott oldalak, jobb adatvédelemmel rendelkeznek, mint a titkosítást mellőző weboldalak, ami már önmagában bizalomkeltő. SSL tanúsítvány esetén a fizetési oldal URL címében nem a hagyományos “http://” kezdést fogod látni, hanem a “https://” fog megjelenni. Az „s” betű, pedig a secure, azaz biztonság megjelölése miatt kerül oda.

 

Ügyfél: "A jelszavam biztonságban van az orosz hackerektől?" Ügyfélszolgálat: "Dá"

Ügyfél: “A jelszavam biztonságban van az orosz hackerekkel szemben?” Ügyfélszolgálat: “Dá.”

 

13) PayPal fizetés

A világ egyik legkedveltebb online fizetési módszere azért olyan biztonságos, mert a vásárlónak nem kell minden érzékeny adatát kiadni magáról vásárlás esetén. Ha van ilyen számlálja és tud az oldaladon fizetni is vele, akkor csak a PayPal oldalán kell jóváhagyni a fizetést. A PayPal közénk és a vevő közé ékelődik be, így lebonyolítja nekünk a fizetést. Folyamatosan ellenőrzi is, és ha probléma adódna a vásárlással, akkor harmadik személyként elbírálja az esetet. Szükség esetén visszatéríti az árat a vásárlónak. Másik pozitívuma, hogy gyors is, így nem kell hosszas regisztrációval megakasztanunk a vásárlási folyamatot, ami miatt könnyen elhagyhatják online kasszánkat.

A fentebb felsorolt pontok nem igényelnek hatalmas erőfeszítéseket, de mégis fontosak a vásárlók biztonságérzete szempontjából. Minél hamarabb próbáld meg a bizalomra optimalizálni a web áruházad és észre fogod venni, hogy csökken a visszapattanási rátád, a konverziós rátád növekedni fog és csökken az online kasszád elhagyóinak aránya.

Te mely pontokat fogod használni a cikkből?

Kategóriák


Címkék


Találkozz velünk

4025 Debrecen, Pásti u. 2.

Hívj minket

+36 52 541 346; +36 20 335 1162
Fax: +36 52 998 452
Írj nekünk  info@web-server.hu


facebook