5 + 1módszer, hogyan vonzz több látogatót a weboldaladra

Akkreditált regisztrátor
14
2015 október
14:19
Szerző:     |    Kategória: 2015. október, Blog, Nincs kategorizálva    |    Címke: , ,


Időről időre azt látjuk, hogy akadnak olyan weboldalak, amelyek küzdenek a látogató hiánnyal az oldalukon, pedig jó minőségű termékekkel kereskednek versenyképes áron. Nekik segítve összegyűjtöttünk néhány jó tanácsot, amiket érdemes kihasználni. Ha te is közéjük tartozol, akkor őszintén reméljük, hogy hasznos lesz számodra ez a cikk.

1) PPC

Időről időre azt vesszük észre, hogy az interneten frissen megjelenő cégek számára nagy problémát okoz a forgalmuk generálása. Nyilvánvalóan, ha egy oldalnak nincsenek látogatói, akkor eladni és az oldalán lévő értékesítési folyamatokat sem tudja tesztelni. Ha nincsenek jó statisztikák, amikre egy forgalomnövelő marketing kampányt fel lehetne húzni, akkor pénzt és reputációt kockáztatunk. Ez egy ördögi körnek tűnik.

PPC hirdetés

Ha még csak most indítod a vállalkozásod és esélyed sincs a találati listák legelejére ugrani pusztán jó SEO technikák használatával, akkor se ess kétségbe, ugyanis a megoldás három betű: PPC. A PPC hirdetés alapjai nagyon egyszerűek. Hirdetőként nem a megjelenésért fizetsz, hanem csak és kizárólag akkor fogsz, ha a látogatók rákattintnak a hirdetésedre, így a weboldaladon landolnak. Minél többet vagy hajlandó fizetni egy látogató kattintásáért, annál nagyobb a valószínűsége, hogy előrébb leszel megjelenítve a keresőben. Hogy többet tudj meg róla, olvasd el korábbi blog posztunkat róla.

 

 

2) Könnyű vásárlási folyamat

 A Baymard Institute szerint 5,08 kattintásból egy oldallátogatónak lehetővé kell tenni „kicsekkolni” és elvégezni a vásárlást. Ennél hosszabb folyamat már bonyolultnak tűnhet és sokakat elriaszt a vásárlástól, ami a versenytársak malmára hajtja a vizet.

A kicsekkolás folyamatának egyszerűségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Egy felmérés során a vásárlási folyamatok 68%-a a kicsekkolás közepénél valósulnak meg. Ez hatalmas összegkiesést jelent minden iparágban.

Itt példának hoznánk fel az Adidas checkout oldalát. Egy nagyon letisztult oldalon lehet elvégezni a teljes vásárlást és nem akasztja meg a vásárlás lendületét az egyszerűségével. Az emberek nem unnak rá a sok adat megadására, mondjuk már az 5. oldalon.

adidas1

Másik remek ötlet, ha kiegészítő termékeket is ajánlasz az eredeti vásárlási folyamat végén. Ez nem csak a profitod növelése érdekében jó, de a vásárlók is értékelni fogják, mert úgy érzik, hogy nem hagytak ki semmilyen plusz lehetőséget, ami később jól jött volna. Ez tovább növeli a vásárlói élményt és nagyobb eséllyel térnek vissza az online áruházadba. Olyan mértékben növeli, hogy az getelastic.com kutatása szerint az emberek 56%-a tér vissza olyan oldalakra újravásárolni, ahol már találkoztak vásárlási ajánlással.

 

3) Frissítsd rendszeresen az oldalad

Az egyszer már vásárlók gyakran ellenőrzik, hogy milyen újdonságok vannak az oldaladon, azonban ha azt veszik észre, hogy soha semmi nem történik rajta, akkor ráunhatnak. Ez pedig odavezet, hogy a már megszerzett vásárlókból is veszíteni fogsz. Ennek megakadályozásához fontos, hogy mindig friss tartalommal töltsd fel az oldalad. Ha máshogy nem megy, akkor vezess blogot és mindig hasznost tartalommal rukkolj elő. Lehetőleg olyan website platformot használj, ami könnyű és egyszerű lehetőséget ad az oldalad frissítésére. Például WordPress, Tumblr, Squarespace, Weebly vagy Wix.

 

4) Mindig a látogató szemszögéből közelítsd meg a témát.

Mindig győződj meg róla, hogy az információk, amiket megadsz az oldaladon, nem csak szerinted fontosak, hanem a vásárlók szerint is. Ne csak annyit tegyél, hogy egyszerűen csak kiírod az általános tudnivalókat, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod vagy éppen milyen akcióik vannak a termékeidre, hanem írd ki azokra a problémákra is a megoldást, amikkel az ügyfeleid egészen biztosan problémáznak. Például ha az ügyfeleidnek nagy valószínűséggel kérdésük lesz a kiszállításról, akkor ne várd meg, amíg megkérdeznek róla. Már előre írd le a tudnivalókat.

Továbbá mindig igyekezz E/2 személyben írni. Ne azt írd, hogy „minőségi szolgáltatást nyújtunk”, hanem „minőségi szolgáltatást fogsz kapni”. Így sokkal inkább magukénak érzik az emberek a szolgáltatást.

 

5) Ne akarj mindig csak eladni

Elsőnek ez furcsán hangozhat, ugyanis honnan lenne akkor bevételed, ha nem akarsz eladni? De ha végig gondolod annyira mégsem rossz tanács. A legtöbb kereskedelmi oldal csak az árakat ordítja az emberek fülébe és hatásvadász képeket mutatnak a termékeikről. Teljesen olyan érzést keltenek, mintha már nem is érdekelné őket a vevő, csak a vevő pénze. Vegye meg a terméket és utána viszlát. Ez persze egy darabig hatásos is, de az emberek hamar ráunnak. Nem fognak benne különlegeset látni, mert a többi oldal is ugyanezt csinálja. Elveszítik az érdeklődésüket és tovább állnak. Ez viszont könnyen kivédhető, ha feltöltöd cikkekkel, blogokkal, különböző elemekkel az oldalad, amivel továbbra is érdekes maradsz a vásárlók számára és elnyered a bizalmukat is.

 

+1 Használj email marketinget

Ne feledkezzünk meg erről az eszközről se, mert jó dolog, ha megnöveled az oldalad forgalmát, de nyilván meg is kell tartani a látogatókat. Ehhez szükséged lesz az vásárlók információinak összegyűjtésére. Lehet, az első látogatásnál nem vásárolnak tőled semmit és nagy rá az esély, hogy soha többet nem is térnek vissza az oldaladra. Azonban ha tudod az elérhetőségüket, akkor lehetőséged adódik később felkeresni és ösztönözni őket az újra felkeresésre. Ha esetleg nincs hírlevél ötleted, akkor adunk pár tanácsot, amiket nyugodtan használhatsz:

  • Havi vagy kéthetes hírleveleknél adj tanácsokat és tippeket a szakterületedből merítve.
  • Írj olyan beszámolókat, amiket értékelnek a követőid.
  • Válaszolj általános kérdésekre, amiket az emberek a termékedről szeretnének megtudni.
  • Ajánlj termékeket vagy kiegészítő termékeket, ha már vásároltak tőled
  • Ajánlj ingyen termék mintát vásárlás előtt.

A jó email marketinghez használhatsz levelezési rendszereket is, amelyekkel egyszerűbbé teszed magad számára a levelek kiküldésének ütemezését és kezelését.

 

email mark.

 

A videók használata az emailekben megint csak nagy előnyt jelent. Erről már írtunk egy korábbi cikkünkben. Ha még nem olvastad, akkor most gyorsan pótold a hiányosságot.

 

Őszintén reméljük, hogy az itt leírt pontok hozzájárulnak a látogatói forgalmad növeléséhez. Ha esetleg van valamilyen plusz gondolatod, amit hozzátennél a fentebb felsoroltakhoz, akkor azt nyugodtan írd meg kommentben, hogy mások is olvashassák, és újabb ötleteket nyerjen.

Kategóriák


Címkék


Találkozz velünk

4025 Debrecen, Pásti u. 2.

Hívj minket

+36 52 541 346; +36 20 335 1162
Fax: +36 52 998 452
Írj nekünk  info@web-server.hu


facebook