8 örökzöld technika a blogolásban

Akkreditált regisztrátor
09
2015 december
10:48
Szerző:     |    Kategória: 2015. december, Blog    |    Címke: , , , , , ,


Már évek óta vezetünk blogot és jó pár technikát kipróbáltunk ehhez kapcsolódóan. Néhány sikeres volt, de voltak, amiktől szomorú búcsút kellett vennünk. Időközben mások blogjait is figyeltük, hogy tisztában legyünk az újabb trendekkel.  A célunk most az, hogy megosszunk pár ötletet, amit másoknak is nagy határozottsággal ajánlanánk. Mivel ez egy eléggé bő téma és lehetetlen minden apró részletre kitérni, így csak egy kis kóstolót adnánk, mellyel reméljük meggyújtunk egy szikrát és ezzel hirtelen lángra kapnak a saját ötleteid is.

 

1) Legősibb technika: szerezz magadnak email címeket

 

Biztosak vagyunk benne, hogy ilyennel már mindenki találkozott, mert az egyik legsikeresebb blog technika és egyben az egyik legtöbbet használt is.

Az ötlet egyszerű: Írsz egy valóban hasznos e-könyvet, majd mindenki számára letölthetővé teszed a blogodon az email címükért cserébe. Ha szerzel egy egészen bő email címlistát, akkor már bármikor elérheted a témád iránt érdeklődő embereket. Ezt a technikát direkt marketingként emlegetve is hallhattad már.

Példának okáért nézd meg a marketingszöveg.com oldalát.

 

Blog írás 1

 

 

Ha a könyvedet sokan kedvelni fogják, akkor egy idő után azt veszed észre, hogy egyre több ember gyarapítja a blogod olvasóinak táborát, mert a kezdeti érdeklődés után egyre többen szeretnének használható tudáshoz jutni tőled.


 

2) Eladás előtti email kurzus

 

Egy másik remek technika, amivel már sokszor találkozhattunk. A lényege, hogy az ember feliratkozhat egy levelező listára, melynek révén egy ingyenes email kurzusban vehet részt, amiben elmagyarázzák neki egy termék használatát. Ezután pedig eldöntheti, hogy szeretne-e vásárolni vagy sem. A kezdeti kételkedések és bizonytalanság leküzdése miatt elég hasznos technika. A blog írással ezt úgy lehet összekötni, hogy egy blogban írod le ezeket, de csak az erre feliratkozott emberek olvashatják el az újabb cikkeket.

Most csak pár fontosabb dolgot jegyzünk meg erről a technikáról, amit hasznos tudnod, mielőtt nekifogsz:

 

  • Legyen szörnyen hasznos

Ha már az elején nem biztosítasz elegendő információt és tudást az adott termékről vagy szolgáltatásról, akkor könnyen előfordulhat a nagyon, de nagyon nem kívánt jelenség, hogy az ember a kurzus végét jelentő emaileket is megnyissák. Ha már az elején elvesztik az érdeklődésüket, akkor nem fognak több energiát beleölni a dologba, például egy levélre való válaszolással.

 

  • Legyél megbízható

Persze a hasznosság is egy elengedhetetlen komponense egy email kurzusnak, de ugyanilyen dobogós helyet foglal el a megbízhatóság is. Mindenki látott televíziós hirdetéseket vagy találkozott az MLM rendszerrel és általában mindenkinek az a véleménye ezekről, hogy csak átverés az összes, ezért egy betűt sem hajlandóak elolvasni belőlük. Sajnos (vagy éppen, hogy nem) az emberek a marketing ezen vadhajtásai miatt általánosítanak és téged is így ítélnek meg, ha túlságosan is le akarod őket nyűgözni a bizalom elnyerésének mellőzésével.

Gyűjtsd össze azokat a kérdéseket, amik szerinted az emberek fejében felmerülhetnek és igyekezz ezekre már az oktató emailben vagy videóban letisztázni. Ne nekik kelljen a kérdéseik után nézni az oldalad valamelyik eldugott almenüjében. Az emberek zöme konformista, így nem fognak fáradozni a kereséssel. Vagy letisztázod számukra már az elején a kérdéses dolgokat vagy örökre elfelejtenek.

 

  • Legyen mindig aktuális

Igyekezz úgy összeállítani az email kurzust, hogy mindig örökzöld legyen. Ha nem frissítesz, és elavult technikákat hagysz benne, akkor az első két pontban leírt fáradozások semmisé lesznek.

 

 

3) Vendégposztolás, mint a hosszú távú forgalom generálásának eszköze.

 

A vendégposztolás fogalma azt jelenti, hogy írsz egy blog posztot, de azt egy másik oldalon jelenítik meg és az olvasók könnyen átkattinthatnak róla a saját oldaladra is. Minél több helyen jelensz meg, akkor több embert érsz el.

Azonban itt muszáj beszélni a technika hátrányairól is. Ez egy nagyon jó SEO eszköz is, de annyira, hogy 2014-ig boldog-boldogtalan élt vele, így a túlzott használatát már bűntette a Google. Ez azért volt hatalmas bűn, mert a Google keresztes lovagként védi a felhasználói élményt, de ezek a bloggerek hasznos tartalom helyett csak silány minőségű cikkeket osztogattak, ami nyilván senkinek sem jó.

Persze ennek ellenére továbbra is csak ajánlani tudjuk a használatát, de ne kövesd el az előbb említett bagatell hibát. Helyette inkább a Google által is preferált, minőségi és gyakran frissülő oldalakon posztolj. A magas átkattintásért pedig mindig vedd figyelembe, hogy a másik oldal célközönsége mennyire hasonlít az általad megcélzott fogyasztói csoporthoz.

4) Ismertebb bloggerek megemlítése a vendégposztodban

 

Vendégposztolni nagyszerű ötlet. Más releváns bloggereket megemlíteni benne még nagyszerűbb ötlet. Miért? Mert nagyfokú tiszteletet, hűséget és megbízhatóságot mutat. Sőt, ne csak a weboldaladon említs meg másokat, hanem akkor is mikor lehetőséged van kiállni egy színpadra és hallatni a hangodat. Hidd el, ezt értékelni fogják az érintettek és meghálálják.

 

5) Írj olyan dolgokról, amik nagy vitát idéznek elő, illetve amiben sokan érintettek.

 

Nos, igen. A vitás témák nem hálásak, de időnként mégis jó eszköz. Ne feledd, a cél a látogatók érdeklődésének felkeltése és rávenni őket arra, hogy elolvassák a posztunkat.

  • Vitát szító főcímek és címsorok.

Mikor a blog írás technikáiról szeretnél tanulni (, mint most is) és meglátnál egy ilyen címet: „Miért időpazarlás a blog írás?”. Ugye, hogy rákattintanál a cím alapján a cikkre, hogy elolvass egy ilyen véleményt is?

  • Vitát generáló cikk

Persze sose felejtsük el, hogy a viták generálása csak pillanatnyi reflektorfényt eredményez, és sose akarjunk átverni másokat! A sánta kutyát ugye…

 

Blog írás 3

 

6) Blog cikkek, kritikák és egész weboldalak vásárlása

Ez egy olyan technika, amit csak óvatosan ajánlatos használni. Vannak emberek, akik egész vagyonokat áldoznak azért, hogy olyan előre elkészített weboldalakat szerezzenek meg, amelyek már fix jövedelmet biztosítanak, tartósak és olyan célpiacuk van, amellyel könnyen azonosulni tudnak.

A linképítéssel viszont, már vigyázzunk ebben az esetben. Ne élj a fizetett linkek (tehát fizetsz azért, hogy valahol megjelenjen a linked) lehetőségével, mert nem fog kedvelni a Google. Erre jó példa John Chow példája is. A találati listán hátrasorolták büntetéskén, de az alkalmazkodás helyett inkább felvette a harcot a Google céggel. Ezt a lehetetlen küldetést teljesítette is, de végül visszakönyörögte magát a Google kegyeibe, mert anyagilag már nem jött ki jól. Ehhez azonban Matt Cutts-szal kellett beszélnie, a Google webspem csapatának vezetőjével.

 

7) Szerezz ajánlásokat a „nagyoktól”

 

Ha már ránéztél néhány jó minőségű landoló oldalra, akkor találkozhattál azzal a bevett szokással, hogy ismert nevek néhány gondolatot írnak az eladni kívánt termékről/szolgáltatásról, ezzel ösztönözve másokat is a vásárlásra.

Például itt az „A szerzőről” szövegdoboz alján találhatóak ismertebb médiumok logói.

Vagy itt van példának Chris Ducker könyve, akinek az online marketing világában jeleskedő nagy nevek írnak ajánlót a könyvéről.

 

Blog írás 2

 

8) Használj A/B tesztelést az egész blogon:

 

Ez egy remek eszköz, hogy folyamatosan valós adatokat kapj arról, hogy az elvárásaid mennyire korrektek. Ennek segítségével az oldalad design kialakítását olyanra tudd tervezni, hogy szívesen elolvassák azt az oldallátogatóid, továbbá így nem vesznek kárba a blog írással és a design kialakításával eltelt óráid.

Az A/B tesztelésről már írtunk korábban is. A többi információért olvasd el azt is.

A téma terjedelme miatt még ajánlanánk más blog cikkeket is, melyeket hasznosnak találunk:

Kategóriák


Címkék


Találkozz velünk

4025 Debrecen, Pásti u. 2.

Hívj minket

+36 52 541 346; +36 20 335 1162
Fax: +36 52 998 452
Írj nekünk  info@web-server.hu


facebook