Landing oldal (nagyon) alapismeretek

Akkreditált regisztrátor
02
2016 március
14:53
Szerző:     |    Kategória: 2016. március, Blog    |    Címke: , ,


Hetek kemény munkája utána végre befejezted a design tervezését és a weboldalad fejlesztését. Készen állsz rá, hogy a látogatókat szépen „feltereld” az oldaladra és várod a konverziókat. A látogatók szépen szállingóznak is, mint a hóesés, de azt veszed észre, hogy hirtelen el is hagyják? Ilyenkor pánikba esel és gyorsan elolvasol egy önbizalom fejlesztő könyvet, hogy ne légy túl szomorú vagy észreveszed, hogy ez egy általános probléma nagyon sok weboldalnál és egyszerűen csak az oldalad struktúráját kell átalakítani, hogy minden rendben menjen.

Ebben a cikkben nem akartunk mindenre kitérni, így a teljesség igénye nélkül íródott, de olyan alapok vannak itt megfogalmazva, melyeket betartva is már jó lépést tettél a sikeresebb landing page kialakítására.

Az interneten lakói általában nem olvasnak, hanem pásztáznak a tekintetükkel. Hozzá vannak szokva, hogy a Facebook hírfolyamot, híroldalakat stb. csak gyorsan végig futják a szemükkel, és ha valami megtetszik, akkor arra rákattintnak. Olvasni csak azután kezdenek el, hogy már valami megragadta a figyelmüket. De ezzel nincs is semmi baj, így működnek az emberek, nekünk pedig ehhez kell alkalmazkodni. Pont ezért fontos, hogy mivel találkozik egy ügyfél érkezésekor az oldaladon. Ha azonnal látják, amiért odamentek, akkor hajlandóak lesznek időt is invesztálni az olvasásba, így nézelődők lesznek, a nézelődőkből pedig vásárlók lesznek. Ha pedig nem látnak semmi érdekeset, akkor csak rákattintnak a „vissza gombra” és soha többet nem látod őket. Ennek persze lehetnek bizalomhiányból fakadó okai is, amikről ebben a cikkünkben részletesebben is olvashatsz.

 

Használj szembetűnő címsorokat

 

Kutatásokból kiderült, hogy a szegényes konverziók egyik legfőbb okozója a tekintetet azonnal megragadó képek és címsorok hiánya. A használatuk azért fontos, mert ezeket a legkönnyebb “szkennelni” a szemünk számára. Pont ezért használj nagy képeket és tedd őket az oldalad tetejére, hogy azonnal találkozzanak velük a látogatók. Az is fontos, hogy a képek egyértelműek legyenek, mint egy KRESZ tábla. Például, ha kertitörpéket árulsz ásóval a kezükben, akkor ne csak egy Google képkeresőben talált kertitörpét rakj be, hogy “Jó lesz az…”, és majd leírod a kép alatt, hogy pontosan mit is kell elképzelnie a vásárlónak. Inkább vedd a fáradtságot és készíts róluk megfelelő minőségű képet.

 

Jó landing page

A címsoroknak nem kell hatásvadász szavakból állniuk, amik még szebbé teszik a terméket/szolgáltatást. Sőt, sokkal jobb, ha röviden, tömören és őszintén fogalmazol meg mindent. Törekedj maximum 6 szóban megfogalmazni a közlendőt, hogy tisztán értelmezhető legyen minden a látogatók számára.

Ha sikerült rögtön megnyerned a látogatók tetszését, akkor könnyebben kattintanak át a főoldalra is.

 

A hosszú bekezdések és a stock fotók elriasztják a látogatókat

 

Ami leginkább képes elriasztani az ügyfeleket egy landing oldalról, azok a hosszú bekezdések és az unalmas stock fotók használata. Ha nem képesek a látogatók pár másodperc alatt képet kapni arról, hogy mi a lényeg, akkor el fog fogyni a türelmük és máshol nézelődnek tovább. Biztos nem áll neki senki sem végig olvasni a hosszú szövegeket vagy gyönyörködni a sablonos fotóidban. Főleg akkor nem, ha kis betűvel jelenik meg a szöveg és még a lényeg sincs kiemelve belőle.

 

Rossz Landing Page

 

Egyes kutatásokban – melyekben figyelték az emberek szemmozgását adott oldalakon – bebizonyították, hogy az emberek szinte mindig ignorálják a sablonos stock fotókat. Az embereket ábrázoló fotók is csak abban az esetben jók, ha olyan arcok szerepelnek rajtuk, akiknek valóban van közük a témához. Ellenkező esetben észre sem veszik őket. Sőt, van mikor a bizalmukat is elveszítik az oldalban, de ez érthető is, mivel semmi információt nem kapnak az oldalról, ami valós lenne.

 

szem mozgás

 

Ez az oldal eredetileg 9335 pixel magas, de a kép kedvéért három részre vágták. A kék körök és vonalak a látogatók szemmozgását mutatják be. Tisztán látszik, hogy a képek 10%-kal (amik, nem stock fotók) jobban vonzzák a tekintetet, mint a bemutatkozó szövegek. Az oldal bal széle pedig 316%-kal attraktívabb. Inkább ott időztek el több ideig a tekintetükkel az olvasás helyett. A bemutatkozó szövegeket szinte el sem olvasták, csak futólag rájuk néztek. Az is megfigyelhető, hogy minél többet kellett görgetni az oldalon, annál jobban kezdték elveszíteni érdeklődésüket az oldal iránt, mert egyre kevesebb pontra fókuszáltak.

 

jazzy-photo-not-seen

 

A stock fotót viszont teljesen ignorálták a Yale egyetem oldalán. Helyette egy táblázatot és a szellősen szedett szöveg érdekelte őket.
(Az eredeti kutatást itt olvashatod.)

Ha felismerted a hibáidat, akkor talán azt is belátod, hogy nem véletlenül nem lesz se regisztrálás, se vásárolás a vevők részéről. Azonban ha korrigálod ezeket a hibákat, akkor biztosra vesszük, hogy javulni fog konverziós rátád.

Kategóriák


Címkék


Találkozz velünk

4025 Debrecen, Pásti u. 2.

Hívj minket

+36 52 541 346; +36 20 335 1162
Fax: +36 52 998 452
Írj nekünk  info@web-server.hu


facebook