7 design stratégia az eredményes árjegyzékért

    Egy online áruház egyik legfontosabb része az ártáblázat. Ha a vásárlók itt nem találnak maguknak értéket, akkor nyomban tovább is mennek egy másik eladóhoz vásárolni. Annak érdekében, hogy a nézelődőkből vásárlók legyenek egy olyan táblázatot kell csinálnod, ami vonzóvá teszi nemcsak az áraidat, de a termékeidet is. Ennek megkönnyítésére összegyűjtöttünk neked 7 ártábla stratégiát, amik segíthetnek neked egy sokkal jobb árlista kialakításában.

     

    1) Ne hangsúlyozd ki az árat.

    Az árlistádnak minden terméked vagy szolgáltatásod esetében a pontos árat kell mutatnia, de ne hangsúlyozd túl. A vevőid úgyis tudják, hogy költekezni fognak nálad, nem kell még jobban tudatosítani bennük, mert olyan hatást kelt bennük, mintha csak a pénzüket akarnád. Helyette viszont hangsúlyozd ki azt, hogy milyen hasznuk fog származni a vásárlásból. Legyen egyértelmű, hogy milyen előnyökhöz jutnak hozzá, ha vásárolnak tőled.

     

    ártábla 1

     

    2) Mindig legyen egy kiugróan magas árad, ami “csalétekként” szolgál.

    Annak ellenére, hogy az első pontban leírt aranyszabályt alkalmazod az ár még természetesen fontos tényező marad a vásárlók számára.
    Érdemes észrevenni a tényt, hogy sok ember csak azért nem fizeti ki a legdrágább csomagot, mert az a legdrágább, ők meg spórolós jellemek és hiába lenne jó a számukra, akkor is inkább azzal az érzéssel akarják befejezni a vásárlást, hogy milyen költséghatékonyan vásároltak. De egy kiugróan drága választási lehetőség mindent megváltoztat a gondolkodásukban.
    Mikor összehasonlítják a termék palettát, akkor a drága terméked nem is fog annyira drágának tűnni a kiugróan drága mellett, így azonnal azt ignorálják és a többit kezdik el elemezni.

     

    ártábla 2

     

    3) Helyezd az árakat csökkenő sorrendbe

    Ajánlatos az árakat a legmagasabbal kezdened. Ez azért jó taktika, mert az emberek a mi kultúránkban azonnal balról jobbra kezdik el áttekinteni a dolgokat (mintha olvasnának), így azonnal a legmagasasabb árral találkoznak, majd haladnak az olcsóbb kategóriák felé. Tehát rá vannak kényszerítve, hogy átnézzenek mindent és véletlenül se ignoráljanak semmit a magasabb ár miatt (, amihez értékarányosan adsz kiegészítő dolgokat, mert nyilván nem akarod átverni a vevőt). Esélyt kapsz arra, hogy minden árkategóriát ismertess és ne csak a sprólosak vásároljanak tőled.

     

    ártábla 3

     

    4) Emeld ki a leggyakrabban vásárolt terméket

    A vásárlók leggyakrabban a se nem drága, se nem olcsó termékeket választják, így segítheted a választásukat egy kiemeléssel. Ezzel a technikával azonnal észreveszik az ajánlatodat és könnyebben elgondolkodnak annak választásán. Ha tudják, hogy mások azt választották a legtöbbször, akkor könnyebben belemennek a választásba, hiszen mások biztos nem tévedhetnek.

     

    ártábla 4

     

    5) Emeld ki a hiányzó terméktulajdonságokat is.

    Nem minden terméked/szolgáltatásod tartalmazza ugyanazokat a kiegészítőket. A drágább termékek egyértelműen többet adnak a vásárlónak, de az olcsóbb kategóriák esetében viszont nyugodtan feltüntetheted, hogy mit fognak veszíteni vele a vásárlók, ha inkább a spóroláson gondolkodnak.
    Ez segít nekik tisztán látni, hogy pontosan mi a különbség az ajánlataid között és nem lesznek kérdőjelek döntés során. Sőt, azt se felejtsd el, hogy sok vásárló az “elemző” típusba tartozik és ezzel sokat segítesz nekik, hogy könnyebben döntsenek.

     

    ártábla 5

     

    6) Az ingyenes verziót nem fontos kihangsúlyozni.

    Sok netes szolgáltatás ajánl egy 30 napos ingyenes használatot kipróbálásra, de nem minden ártáblázat tünteti fel ezt a lehetőséget. Ha megfigyeled, akkor a fizetős ajánlataik is mindig egy hónaposak, szóval a szolgáltatást úgyis ki lehet próbálni egy hónapig, hogy közben fizetnek érte a vásárlók és közben több lehetőséget is kapnak próbaidőszak alatt, amivel jobban felmérhetik maguknak a terméket, hogy valóban szükségük van-e rá, vagy sem. Tehát a 30 napos ingyenes verzió kipróbálása minden szempontból rosszabb döntés, mert közel nem tapasztalják meg a szolgáltatásnak azt a minőségét, mint egy fizetős verziónál, holott ugyanannyi időre vették igénybe.
    A vásárlók jobb tapasztalat szerzése miatt érdemes őket a fizetős verzió felé terelni. Továbbá azt is vedd fontolóra, hogy nem feltétlenül van szükséged olyan ügyfelekre, akik még ilyen helyzetben is csak az ingyenes verziót szemelik ki magukat.

    ártábla 6

     

    7) Használd ki a “korlátlan” terméktulajdonságok erejét.

    Mikor a látogatók összehasonlítják az árakat, akkor nem csak az azok közötti különbséget nézik, hanem a terméktulajdonságat és termékcsomagok által nyújtott előnyöket is figyelik, főként akkor ha az árak közötti különbségek elhanyagolhatóak. Ilyenkor a “korlátlan” tulajdonságokkal tudod legjobban fehívni a figyelmet egy-egy termékre. A “korlátlan” kifejezés szinte szabadság érzetet ad a vásárlónak, ami azonnal szimpatikusabbá teszi a választást, így a drágább termékeknél mindenképpen érdemes kihasználni.

     

    ártábla 7

     

    +1) Használd a GYIK gombot

    Sose hagyd, hogy a vevő fejében kérdőjelek maradjanak. Lehet olyan dolgokat fog túlgondolni, amiktől a végén már csak kifogásokat keres magában azért, hogy ne költse a pénzét. Ekkor viszont biztosan nem lesz belőle vásárlás.
    Mindig használj az ártáblák alatt egy “Gyakran ismételt kérdések” gombot, ami a legtöbbször felmerült kérdéseket taglalja a vásárlók számára. Ezzel az ügyfélszolgálatosok munkáját is segíted.

     

    Oszd meg a gondolataidat