Barangolás a twitter világában Mark Hamillel

Akkreditált regisztrátor
07
2017 június
12:55
Szerző:     |    Kategória: 2017. június    |    Címke: , ,


2016. szeptember 6. és 9. között rendezték meg az Amerikai Egyesült Államokbeli Clevelandben a “Content Marketing World” névre hallgató marketing rendezvényt. Közel 50 országból érkezett több, mint 4000 kiállító a rendezvényre, amely 6. alkalommal volt megrendezve, és ebben az évben gyarapodott egy alcímmel is az előző évekhez képest. “Content Strikes Back”, azaz a Tartalom Visszavág. Ez a cím pedig nem volt véletlen, hisz az egyik fő előadó nem más volt, mint a Csillagok Háborúja eredeti trilógiájának főszereplője, Mark Hamill.

A legtöbben Hamillt Luke Skywalker szerepéből ismerik, de nem elhanyagolható a másik ikonikus karaktere, melyért BAFTA díjat is nyert. A DC univerzum Jokerével szinte egybeforrt a neve az elmúlt évek alatt. Szerepelt a nagysikerű Kingsman című filmben, illetve visszatért Tricsterként a CW siker sorozatában, a The Flashben. Sokan csak színészként ismerik, de rendezői, produceri és írói munkákat is végez, sőt, aktív használója a közösségi platformoknak, azon belül is főleg a Twitternek. Az előadás zanzásított változatát a contentmarketinginstitute.com oldala hozta le.

14361100254_b256ceb745_b

Hezitált, hogy kapcsolatba lépjen a rajongóival online

Hosszú ideig nem foglalkoztam a Twitterrel. Egyszerűen csak nem volt rajta a radaromon. Egy Sushi girl nevezetű zs-kategóriás filmen dolgoztam, amikor a producer azt mondta, “Tök jó lenne, ha regisztrálnál valamelyik közösségi oldalra. Szeretnénk ha felfigyelnének a filmre.” Megtettem. Aztán csak arra gondoltam, hogy “Mi a fenébe kevertem magam?”. A film lement a mozikban, én pedig ott voltam a Twitteren.

A lányom szólt, hogy “Apa, már három hete nem csekkoltál be a Twitteredre! A rajongóid aggódnak miattad.” Annyit reagáltam, hogy “Szívem… kit érdekel az hogy én mit gondolok? Senki nem foglalkozik azzal, hogy szedres vagy epres lekvárral szeretem az angol muffint. Erre a lányom csak annyit mondott: “Oh igen? Ha kitweeteled, a rajongóid azonnal reagálni fognak!”

Most pedig egy bizonyos mértékig élvezem. Több energiát fordítok rá, mint az elején. Így, öregségemre válaszolni a rajongók leveleire inkább már olyan, mintha a házimat csinálnám. A feleségem szokta mindig mondani: “Válaszolj még 50-re, aztán menjünk nézni a Sopranos-t” Twitteren ha válaszolsz valakinek, rögtön akad még ezernyi másik ember, aki szintén tudni szeretné a választ.

Az elkötelezettség kulcsa a várakozás

Elkezdtem egy Twitter kampányt, még mielőtt kijött a Csillagok Háborúja: Az ébredő erő, hogy megnöveljem a követőim számát. Majd, a film után engedélyt kértem, hogy kiírhassam “Van egy exkluzív kulisszák mögötti képem a 8. epizód próbáiról!” Láttam egy képet az interneten, amin Rey-t a hátán viszi Luke. Remek ötletnek tartottam. Aztán a forgatási szünetekben egyszer megkérdeztem Daisyt (aka Rey) “Szerinted tudnánk egy képet készíteni, amin a hátadon viszel?” “Persze!” És így született meg a kép.

Nem Tweeteltem rögtön. Az egyik kedden kiírtam “Most vasárnap! Este 8 óra angol idő szerint!” Pénteken pedig megosztottam, hogy “Már csak 48 óra van hátra!” Végül vasárnap este kitweeteltem a képet. Mindenkit megdöbbentett. Soha nem értem még el 50 000-nél több követőt egy poszttal. Ezzel több, mint 120 000 embert sikerült. Úgy gondolom, a titok Daisy Ridley lehetett.

Itt látható az ominózus kép, az eredeti jelenettel összevágva a Birodalom visszavág-ból:

daisy-ridley-and-mark-hamill-recreated-an-iconic-star-wars-image

                                          (forrás: businessinsider.com)

Amikor az Ébredő erő producerei szórakoznak a rajongókkal

Ami alapvetően nagyon aggasztott az új trilógia promóciójával kapcsolatban, azaz volt, hogy a hangsúlyt nagyon kihegyezték az eredeti trilógia három szereplőjének (Harrison Ford, Carrie Fisher és Mark hamill) visszatérésére. Bár én igazából annyit csináltam csak, hogy hátra hajtottam a csukjám. (a szerk.: Mark Hamill első és egyetlen megjelenése Az ébredő erőben annyi volt, hogy az utolsó 2 percben ránézett Daisyre)

Amit azonban nem tudtam, hogy mennyire ki fogják használni Luke rejtélyes hiányát a poszterekről és az előzetesekből. Ez egy nagyon okos húzás volt, mert rengeteg rajongói spekulációt indított el és beindította a film kampányát is.

Amikor rosszul sülnek el a dolgok

Egy incidens miatt fogtam vissza magam a Twitteren.

Támadt egy ötletem, és miután erre is megkaptam az engedélyt, kitweeteltem, hogy “Köszönöm a 8. epizód exkluzív előzetesét @rianjohnson” (az eredeti angol szövegben trailert ír, ami lakókocsit is jelent)

Ez csak egy szégyentelen próbálkozás volt, hogy növeljem a rajongóim számát. Olyan, mint mikor chipset eszel… nem tudsz csak egy darabot megenni, az összes kell! Természetesen, szépen felépítettem az egészet. Amikor posztoltam a képet, amin épp egy lakókocsiban ruhát cserélek, az emberek nem voltak túl boldogok. Én meg csak arra gondoltam, hogy “Tényleg azt hiszik, hogy felrakok egy előzetest két és fél évvel a film megjelenése előtt?”

Miért is mesélem el ezt? El kell képzelned, hogy mi az amit az emberek akarnak. Általában, ha valami érdekel vagy megnevettet engem, akkor az másokat is meg fog nevettetni.

Mark tanácsai marketingeseknek

Kövessétek a saját inspirációtokat. Ha valamit érdekesnek találsz, akkor találd meg a módját, hogy a saját nézőpontodon vidd keresztül. Minden régi ismét újnak számít. Persze nem azt mondom, hogy menj és lopd el mások ötleteit. Higgy magadban és bízz a megérzéseidben.

Például én imádok másik részlegre átmenni – szobrászokhoz vagy jelmez tervezőkhöz – és figyelni a kreatív folyamatot. Például, amikor elkészítették Yoda bábuját. Fantasztikus átlépni ezeken az új határokon. Ez az, ami inspirál engem.

Kategóriák


Címkék


Találkozz velünk

4025 Debrecen, Pásti u. 2.

Hívj minket

+36 52 541 346; +36 20 335 1162
Fax: +36 52 998 452
Írj nekünk  info@web-server.hu


facebook