Webdesign trendek 2019-ben – Creative Site

Webdesign trendek 2019-ben

Ki ne emlékezne a 90-es évek klasszikus weboldalaira, amikor még hódítottak a szemet szinte zavaró színes hátterek, az animált gifek, a mozgó szövegek, a háttérzenék és a biztonsági hibától hemzsegő Flash animációk. Ekkor még az sem volt meglepő, ha nagy betűkkel közöltük a látogatóval, hogy az oldalunk milyen felbontást és milyen webböngészőt igényelt.

A webfejlesztők szinte elvárták, hogy a látogató alkalmazkodjon a weboldalhoz és nem pedig fordítva. Az azóta eltelt jó néhány év azonban újabb kihívások elé állította a weboldal készítőket a Flash támogatás megszűnésével, a HTML 5, a CSS 3 és a reszponzív design megjelenésével. 2019-ben azonban már új webdesign trendek hódítanak, így a letisztult, könnyen átlátható, keresőbarát és gyors weboldalak nyerik el a Google és a látogatók tetszését.

Alapvető elvárás a gyors betöltődés

Egy weboldal betöltésére ma már nem fognak sokat várni a látogatók. A nagy verseny és az egyre növekvő konkurencia miatt csupán néhány másodperc alatt döntenek a látogatók, hogy maradnak-e az oldalunkon vagy sem. Az idő pedig ellenünk dolgozik. Ha az oldalunk alapból több másodpercet igényel, hogy egyáltalán megjelenjen, akkor eleve vesztes helyzetből indulunk és csak a webcímünkre kattintók kis hányada fogja egyáltalán kivárni, hogy hogyan is néz ki az oldalunk.

Nem csak a felhasználók várják el a gyors betöltődést, hanem a keresők is. A Google pedig képes hátrébb sorolni bennünket a találati listában, ha túl sokat kellene várniuk a látogatóinknak a honlapunk betöltésére. A betöltés gyorsasága a felhasznált fájlok számától, a javascript és css optimalizálástól, a képek nagyságától és mennyiségétől, valamint a szerverünk erősségétől is függ. Ezekre pedig érdemes odafigyelni!

A megfelelő tárhely kiválasztása itt elengedhetetlenül fontos, hiszen ahhoz, hogy a weblapunkból kihozzuk a maximumot a lehető legmodernebb alapok kellenek.  A Web-Server Kft-nél megtalálhatja az Ön számára legideálisabb tárhelycsomagot.

Mobil az elsődleges platform

Még a 2000-es évek előtt és az elején a látogatók többsége kizárólag monitorról, asztali számítógéppel tekintette meg a weboldalakat, a kor előre haladtával és az egyre kisebb eszközök térhódításával egyre több platformnak kell megfelelnie az oldalaknak. Nem csak a 4K-s vagy Full HD-s kijelzőkön, hanem az olyan, kisebb felbontású hordozható eszközökön is, mint a notebook, a táblagép vagy az okostelefon.

A statisztika szerint ma már többen keresnek mobiltelefonon weboldalakat, mint számítógépen. Amíg régen elég volt egy lebutított design-nal megjelenni okostelefonon, ma már a felhasználók és a Google is elvárja, hogy ugyanazt mutassuk meg telefonon is, mint laptopon, tableten vagy PC-n.

Háttérvideók még nagyobb elterjedése

A webprogramozóknak ügyelniük kell a felhasználói élmények egyre magasabb szintű kiszolgálására, mindezt úgy, hogy közben ügyelnek a legújabb trendekre és az optimalizált tartalomra. Az egyik leghatékonyabb módja a modern landing page kialakításának, ha olyan különleges elemekkel tarkítjuk a felületet, mint a háttérben futó, nem túl hangsúlyos videók lejátszása. Ügyelnünk kell azonban, hogy ezek az elemek megfelelő módon töltődjenek be és ne lassítsák túlzott mértékben az oldalt. Ahogy a mondás tartja, egy kép többet ér ezer szónál, de egy videóval még hatékonyabbak lehetünk, mint több ezer képpel. Ráadásul a látogatóknak sokkal interaktívabb élményt is tudunk biztosítani.

Mikro-interakciók

A mikro-interakciók a korábbi Flash animációk újabb köntösben, biztonságos módon, továbbfejlesztett, minimalizált változatai. Még korábban egy olyan egyszerű animációt, mint a menüpont hátterének szín változtatása is Flash-el oldották meg, ma már javascript-tel és CSS-el, vagy akár egyszerű HTML-el is számtalan lehetőségünk van hasonlók elvégzésére.

A mikro-interakciók tulajdonképpen olyan minimális animációk, amelyek valamilyen felhasználói akcióra reagálva hajtódnak végre, például egér kurzormozgatásra, kattintásra vagy görgetésre. A legújabb webdesign elemek között megtaláljuk a bekúszó szövegeket, dobozokat és más vizuális elemek kreatív alkalmazását is.

Webdesignerek egyre nagyobb szabadsága

Azt gondolnánk, hogy korábban sokkal nagyobb szabadságuk volt a webeseknek, mint manapság, ám ez nem igaz. Ha profi weboldalt akartak készíteni, akkor mindig kötött stílusban, megfelelő elemeket használva kellett minél több böngészőnek megfelelni. Ma azonban több keretrendszer is a rendelkezésükre áll, amellyel gyakorlatilag egy multi-platform alapú weboldalt tervezhetnek.

Igaz, hogy ma már számítógépen, táblagépen, laptopon és számtalan típusú mobiltelefon kijelzőjének kell megfelelni, de a responsive design segít áthidalni a kompatibilitási gondokat. A képek, illusztrációk és videók is pár kattintással beszerezhetőek az interneten fellelhető stock adatbázisokból, legális módon. A különböző ingyenes sablonok és kódrészletek pedig a kezdőket is segítik az elindulásban.

Chatbotok megjelenése

A közösségi média elterjedésével szinte megszokottá vált, a chat funkció bevezetése a weboldalakra. Nem mindenki szereti a telefonálást és az időigényes e-mail üzenetváltást sem, azonban egy szépen, ízlésesen elhelyezkedő chat ablak még a sietős látogatókat is aktivitásra ösztönözheti.

A Facebook Messenger apró ablaka az iránymutató ebben a szektorban, ugyanis a legtöbben a képernyő jobb alsó sarkába helyezik az ügyfélközpontjuk chat ablakát is. Ezek az ablakok általában első körben egy chatbot üzenetével indítanak, amely mesterséges intelligencia segítségével akár élő ügyfélközpontos ember beavatkozása nélkül is képes megválaszolni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket az oldalon. Szükség esetén pedig ezekben az ablakokban beszélgethetünk a képzett helpdesk-essel is.

Letisztult, minimalista design

Már 2019 van, és új trendek hódítanak a webdesignban is. Használjuk ki a gyors szervereket, a reszponzív design adta multi-platformos lehetőségeket, az új technológiákat. A weboldal készítés nem egyszerű feladat. Éppen ezért válasszunk megfelelő szakembert. Egy jó webfejlesztő cég biztosan a vállalkozásunkhoz illő webdesign-nal rukkol elő, amelyet aztán minőségi módon fejleszt majd le. Egy letisztult, minimalista külsővel rendelkező weboldalon pedig a fiatalabb és az idősebb korosztály is könnyedén elnavigálja magát, és egyszerűen konvertálhatjuk a látogatóinkat vásárló ügyfelekké, partnerekké.

Kovács András

weboldalak készítése, webdesign – Creative Site

 

Oszd meg a gondolataidat