A Google új büntetési algoritmusa

A Google március közepén bejelentette, hogy új algoritmussal fog kijönni, amellyel a doorway oldalakat szándékozik büntetni.

Mi az a doorway oldal?

A doorway oldalak (magyar nevükön a kapu vagy előszoba oldalak) a spamindexing egyik elterjedt módszere, azaz egy etikátlan keresőoptimalizálási technika. Ezzel nem csak a látogatókat tévesztik meg a weboldal tulajdonosok, hanem a kereső robotokat is, hamis információkat szolgáltatva. Röviden megfogalmazva ezek az oldalak a keresőknek releváns tartalmakat mutatnak be egy-egy kulcsszóra finomítva, de ahogy a látogató rákattint a találatra, akkor nem a várt oldallal fog találkozni, mert rögtön automatikusan átirányítják egy másik oldalra (amelyet eredetileg is akartak neki mutatni), vagy csak annak az irányába tud továbblépni.

Ez már önmagában is kellemetlen felhasználói élményt nyújt. És nem ritka az az eset sem, hogy az ilyen, kulcsszavakra finomhangolt oldalak több pozíciót is elfoglalnak a találati listában. Ezért, amikor a csalódott látogatók visszalépnek megnézni a többi találatot, a következőre rákattintva is ugyanazzal az oldallal találkoznak.

Egy domain – több megtévesztő kulcsszó

Egyik rafináltabb formája ennek a módszernek, ha egy adott, helyhez kötött vállalkozás megpróbál több helyre optimalizálni. Olyan helyekre is, ahol nincs üzlete. Például egy cica eladásra specializálódott cég a következő kulcsszavakkal hirdeti magát: eladó cica Eger, eladó cica Budapest, eladó cica Debrecen stb. Ha ezekre kattint a látogató, akkor egy olyan üzlet oldalával fog találkozni, amelyik csak Egerben van, de máshol nincs üzlete.

Ellenőrző kérdések

Na de honnan tudhatjuk, hogy a mi oldalunk vajon doorway oldalnak lett-e osztályozva? Ezt a kérdés eléggé lényeges megválaszolni, ha nem akarjuk, hogy megbüntessen minket a Google.

Először is olvassuk el a Google által kiadott közleményt , amelyben ellenőrző kérdéseket foglaltak össze, ennek a kérdésnek az eldöntésére:

    • A látogatókat egy másik, már valóban használható oldalra terelő site-ról van szó, vagy pedig a weboldalad jó felhasználói élményt nyújtó, integráns része?
    • Egy általános kifejezésre akar jó helyezést elérni, miközben az oldalon található tartalom nagyon specifikus?
    • A weboldalad duplikált tartalmat, elemeket tartalmaz annak érdekében, hogy nagyobb keresőforgalmat érj el?
  • Ezek az oldalak mintegy “szigetként” léteznek? Az oldalad más részeiről egyébként nem lehet vagy nagyon nehéz elérni? Esetleg az oldaladról/hálózatodról az előszobaoldalra mutató linkek csak a keresőmotorok miatt léteznek?

Kerüld el a hátrasorolást

Lehetőleg kerüljük a kliens oldali átirányításokat és inkább szerver oldalit használjunk. Ne szóljon minden egyes tartalom ugyanarról, vagy nagyon hasonló kulcsszavakról, figyeljünk az egyensúlyra. Továbbá ne készítsünk több weboldalt ugyanarra, vagy nagyon hasonló kulcsszóra. A keresőoptimalizálás során kerüljük az olyan oldalakat, amelyekről csak egy irányba lehet haladni (az Adwords landoló oldalakat ezért is érdemes különválasztani). Az egyes oldalak kulcsszavai különbözzenek kellő mértékben és legyen elérhető minden (keresőoptimalizálás szempontjából lényeges) oldal keresőbarát hivatkozáson keresztül a weboldalunk más lapjairól.

Hogyan tovább?

Hogy mikor lesz bevezetve az új algoritmus arról még nem szólt a Google, csak figyelmeztetett rá. Reméljük a találati listákon való tisztességtelen előrébb jutást sikeresen megakadályozza a Google, habár sokan kételkednek benne, hogy ér majd valamit ez a kezdeményezés, ugyanis már régóta küzd az ilyen oldalak ellene, eddig sajnos eredménytelenül tették. Addig is mindenki ellenőrizze a fentebb említett beállításait, nehogy véletlenül hátrasorolódjon.

 

Oszd meg a gondolataidat