Hogyan használd a Pay Per Click hirdetést?

A PPC hirdetés alapjai nagyon egyszerűek. Hirdetőként nem a megjelenésért fizetsz, hanem csak és kizárólag akkor fogsz, ha a látogatók rákattintanak a hirdetésedre, így a weboldaladon landolnak. Minél többet vagy hajlandó fizetni egy látogató kattintásáért, annál nagyobb a valószínűsége, hogy előrébb leszel megjelenítve a keresőben. Nagyon fontos, hogy jó kulcsszavakat válassz a hirdetés megírásánál, mert a hirdetések az adott kulcsszavakra jelennek meg a keresőkben.

Hogyan működik a PPC hirdetés?

A PPC hirdetések nem erőszakolják rá magukat úgy az emberre, mint a hagyományos hirdetések (vagy olykor a remarketing). Ezek célzott reklámok, mert csak adott kulcsszóval történő keresés esetén jelennek meg, így nem áll fenn az a veszély, hogy a leendő vásárlók „ráunnak” a hirdetésünkre és már a sokadik megjelenésnél irritálni kezdi őket. Az oldal látogatók elfogadóbbak lesznek és nagyobb kedvvel kattintanak a hirdetés linkjére, ezáltal hamarabb böngészik végig az termékeid/szolgáltatásaid listáját.

PPC alapon működik a legnagyobb hirdető platform, a Google Adwords is, vagyis azok a hirdetések, amelyeket az organikus találatok felett és mellett találunk meg a Google keresőben. Fontos megjegyezni, hogy a kattintásokért fizetett licit összeg csak egy része a keresőben elért rangsorunknak. Egyik fontos befolyásoló tényező a minőségi mutató, amivel a Google pontozza a hirdetéseket a relevancia, illetve a felhasználói élmény megtartása érdekében. A minőségi mutató azt fejezi ki, hogy a hirdetés és a céloldal kapcsolatban állnak egymással, valamint a céloldal minőségi tartalmat mutat a látogató számára. (Ha például “kiscica eladó” kulcsszóval hirdetsz, de a webshopodban sövényvágókat árulsz, az kapufa.) Továbbá nagyon fontos a piaci verseny is. Ha sok a versenytárs, akkor nehezebb előrébb jutni, mert sokan hirdetnek ugyanarra a kulcsszóra és lehet, hogy nagyobb büdzsével is.

ppc hirdetés használat

Másik PPC alapon működő hirdetési platform az ETARGET szolgáltató, amely 1700 olyan magyarországi oldalon helyezi el a reklámhirdetéseket, mint az Index.hu, Origo.hu, Portfolio.hu stb. Az olvasók előtt ezek a hirdetések szintén célirányosan jelennek meg, a látogatók által olvasott cikk és az olvasók érdeklődése függvényében. Ezeknek az elérése nyilván korlátozottabb és a konverziós potenciál is lehet rosszabb, mivel az inger nem “kereső” fázisban éri a látogatót.

A PPC hirdetés haszna

A PPC gyors forgalmat generálhat, ami a napi büdzsével jól korrigálható. Az emberek azonnal az oldaladon landolhatnak, így egy friss weboldallal sem kell hónapokat várnod, amíg előre jutsz az organikus találatok között. Azonban itt is könnyen átcsúszhatunk a második oldalra, ha nem vigyázunk a minőségi mutatóra, valamint a büdzsére.

Különösen hasznos, ha a szolgáltatásunkkal/termékünkkel egy réspiacot céloztunk meg, ahol alacsony a verseny intenzitása, így kevesebbet kell licitálni is a kattintásokért.

Nem mellékesen az is egy plusz pont a PPC hirdetések margója mellé, hogy olyan embereket is elérhetsz vele, akik amúgy nem „keresési állapotban” vannak, de valószínűleg érdekelné őket a szolgáltatásod.

A PPC hirdetés hátulütői

Habár a PPC hirdetés jó módja a nagyobb forgalom generálásának a weboldalunkon, de időnként mégis nagyon költséges lehet. Egyes kulcsszavakért rettentő magas a verseny, ami feltromfolja az árakat, így a versenytársak is hajlandók többet fizetni a kattintásokért, amiért előrébb juthatnak.

A másik negatívuma, hogy nem minden kattintásból lesz vásárlás, ami felesleges költséget generál. Ezen mondjuk weboldal optimalizálással lehet javítani.

Szintén ide sorolandó, ha nem ismerjük eléggé a célközönségünket és nem tudunk úgy gondolkodni, ahogy ők. Vajon milyen kulcsszavakra keresnének rá? Vajon milyen stílust üssünk meg a hirdetésben? stb. Ha nem látunk bele egy kicsit sem a fejükbe, akkor ne is kezdjünk inkább bele. (Ha legalább egy kicsit, már jöhet az A/B tesztelés.)

Nem mellékes, hogy a PPC hirdetések gyakran csak nullszaldósra jönnek ki (bevételek és kiadások pont kiegyenlítik egymást). Azonban ez mégse akkora hátrány, ha az organikus találatokban még az első oldalon se vagyunk, mert ezzel a hirdetés típussal azonnal a célközönség szeme elé kerülhetünk.

Valamint illik megjegyezni, hogy sok idő lehet profi nélkül megtalálni a helyes kulcsszavakat. (Sose ess abba a hibába, hogy a PPC hirdetési stratégiádat a legdrágább kulcsszavakra építed. Próbáld megtalálni azokat a kulcsszavakat, amelyek olcsóbbak, de még mindig hatásosak a szolgáltatásod/terméked hirdetéséhez.)

PPC 2

Így kezdj bele

Mielőtt elkezded a PPC hirdetéseket, válaszolj meg három kérdést:

Készen áll az oldalad a forgalom generálásra?

Amikor PPC kampányt használsz, nagyon fontos a megfelelő landoló oldal kialakítása, ahonnan a konverzióid születnek. Ez az az oldal lesz, amivel a látogatóid először találkoznak, tehát amin először landolnak nálad. Nézz utána a legfrissebb tudnivalóknak, hogy hogyan optimalizálhatod és igyekezz finomítani a külsején egy csipet UX designnal megfűszerezve.

Milyen konverziós arányt akarsz elérni?

Leegyszerűsített értelemben konverzióról akkor beszélünk, mikor valaki rákattint a hirdetésedre, majd az oldaladon végre hajt egy sor műveletet és a végén vásárol egy terméket/kitölt egy formot/feliratkozik/megnéz egy oldalt/stb.

A magas konverzió azt jelenti, hogy sokan vásárolnak nálad és könnyű a látogatók számára használni az oldalad.

Figyeld mindig a Cost per Conversion (konverziónkénti költség) mértékét. Ahhoz, hogy ezt kihasználd, fogd az összes forgalmad költségét és oszd el a sikeres konverziók összegével. Így könnyebben el fogod tudni dönteni, hogy megéri-e annyit fizetned egy PPC hirdetésért.

Milyen kulcsszavak lesznek a leghatásosabbak?

Hogy a weboldalad hatékony legyen és forgalmat generálj, szükséged lesz a kereső optimalizálás és a PPC kampány kombinálására. Gondosan válaszd meg a kulcsszavaidat és próbáld meg mellőzni a versenytársak által gyakran használt verziókat.

Figyelj a több szóból álló kulcsszavak használatára is, mert a fő kulcsszavakra való keresések mennyisége havi átlagban általában kisebbek, mint a fő kulcsszavakból kreált egyedi kifejezések mennyisége. Ezután pedig igyekezz tesztelni a kulcsszavakat és figyeld, hogy melyekkel éred el a nagyobb látogatói arányt.

Összességében a PPC hirdetések nagyon hatékonyak lehetnek, ha megfelelően alkalmazod őket. Vedd figyelembe az itt leírtakat és jó úton leszel a forgalmad növelése felé. Továbbá ne felejtsd el a weboldalad megfelelő kialakítását mert az lesz a legfontosabb eszköz a forgalmad növelésére.

Ha szeretnéd kipróbálni az AdWords hirdetéseket, de aggódsz a kezdeti kudarcok miatt, hogy csak elbuksz egy csomó pénzt, de úgysem hoz hasznot, akkor van egy meglepetésünk is a számodra. Ha regisztráltál az AdWords programba és nálunk is hosztolsz, akkor keresd bátran az ügyfélszolgálatos kollégáinkat és egy 15 ezer forintos AdWords hirdetési kuponnal ajándékozunk meg. (Azonban itt felhívnánk a figyelmet, hogy ezt csak már meglévő AdWords fiókkal áll módunkban odaadni ügyfeleinknek, továbbá 2012 októberétől 5000 forint önerő is szükséges az Adwords kupon használatához.)

Ha részletesebben szeretnél tájékozódni az Adwords kuponokról, töltsd le ingyenes tanulmányunkat, “Igényelj Adwords kupont” címmel.

 

Oszd meg a gondolataidat