Ilyen vészjeleket küld weboldalad, amikor frissítésért kiált!

Annyit már biztosan tudhatsz weboldaladról, hogy nem elég egyszer összeraknod és örökre útjára engedned. Ha figyelmes vagy, azonnal észreveheted, ha valami nem stimmel, hiszen mindig vannak árulkodó jelek, amikből kiderül, mikor kell alaposan az oldalad körmére nézned.

A legszembetűnőbb tényezőn túl (design) több olyan is van, ami csak akkor fedi fel magát, ha olvasol a sorok között. Lássuk, melyek lehetnek ezek!

VÉSZJEL 1: Az oldalad érezhetően lassabbá vált

EZÉRT FONTOS, HOGY VÁLTOZTASS: 
A Google könyörtelenül lecsap rád, ha azt érzékeli, hogy nem elég gyors az oldaltöltési sebesség. Jelzi neki egyrészt a weboldal indexelése, és a látogatók visszafordulási aránya is (melyre lentebb még ki fogunk térni).

MI OKOZHATJA:

Nagyméretű fájlok használata

Egy webshop esetében pl. temérdek képről beszélhetünk, hiszen a termék szemléltetése kulcsfontosságú a vásárló szempontjából. Egy fotós portfóliója szintén megköveteli, hogy jó minőségben adja vissza az elkapott pillanatokat, és meggyőzze a látogatót.

A képfájlok méretének csökkentésére a tinypng.com oldalt ajánljuk neked, ami annyit farag le belőlük, amennyivel még nem veszt minőségi értékéből a fotó.

Eltávolított bővítmények az adatbázisban

Hiába inaktiválsz egy bővítményt, a weboldal adatbázisában attól még ott maradnak a fájlok. Ezek feleslegesen foglalják a helyet, és befolyásolják a betöltődési sebességet is. A bővítmények eltávolításáról bővebben itt olvashatsz >>

Elavult háttértechnológia

Nem véletlenül jönnek ki újabbnál újabb rendszerfrissítések, hiszen a hibákat igyekeznek kijavítani, hogy az újjal optimálisabb eredményt érhess el. Ha ezek nincsenek jól karbantartva, szintén lassúságot okozhatnak.

Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk részletesebben olyan trükkökkel, melyek segítenek optimalizálni weboldalad sebességét!

VÉSZJEL 2: A látogatók nagy része hamar elhagyja az oldalad

EZÉRT FONTOS, HOGY VÁLTOZTASS:
Okot/lehetőséget kell adnod nekik, hogy tovább időzzenek nálad és vásárlásra ösztönözd őket.

MI OKOZHATJA A VISSZAFORDULÁST:

Nem bírták kivárni, amíg betölt az oldalad (erről már írtunk az előző pontban).

Mobilról böngésznek, de a weboldalad nem mobil-barát.

Ha fejleszteni szeretnéd a felhasználói élményt (UX), akkor ma már az asztali megjelenés mellett a mobilos megjelenésedre is nagy hangsúlyt kell fektetned. Elég, ha rápillantasz a számokra abban az analitikai szoftverben (Analytics, Ads, stb.), amelyet használsz és kiderül, hogy igenis oda kell figyelned a mobilos érdeklődőidre.

Logikátlan vagy túl bonyolult eligazodni az oldalon.

Gondolj bele, hogy utálod te is, amikor felkeltik az érdeklődésed, de igazából nem kaptál egyértelmű magyarázatot valamire, és még a kereső is rossz találatokat ad ki. Ilyenkor csalódottan lelépsz és keresgélsz tovább – máshol. De hogy egy égetőbb példát is hozzunk, a bonyolult vásárlási folyamat is a látogatás ésvagy konverzió halálát okozhatja.

Elavult vagy hiányos információkat tartalmaz az oldal.

  1. Például megváltozik céged telefonszáma, és még a régi van kint az oldalon.
  2. Új helyre költözött az irodád, telephelyed, üzleted, raktárad, ami nincs feltüntetve, így nem tudják, hol találnak meg.
  3. Vagy nincs közvetlen elérhetőség az oldalon, amin keresztül feltehetnék a felmerült kérdéseiket.
  4. Olyan ajánlatra navigál egy link az oldalon, ami már nem elérhető (így félrevezetheti a látogatót).

És folytathatnánk a sort. A lényeg, hogy a látogatói szemmel releváns információk mindig legyenek egyértelműek, naprakészek és elérhetőek.

VÉSZJEL 3: Nem működnek bizonyos funkciók

EZÉRT FONTOS, HOGY VÁLTOZTASS:
Lehet, hogy a te szempontodból nem prioritás egy-egy funkció helyes működése, de nem is te vagy a fontos, hanem az, hogy a látogató fejével gondolkozz. Mi az, ami számukra fontos, hogy segítsen a döntésükben, és azok a funkciók mindig legyenek elérhetőek.

MI OKOZHATJA:

Frissítés vagy javítás történt az oldalon.

Ilyen esetben nem elég rögtön utána ellenőrizned, hogy minden jól működik, hanem bizonyos időközönként rá kell nézned. Erre tudunk egy jó módszert, amit mi is alkalmazunk.

Csinálj egy csekklistát, és jelöld ki, hogy ki a felelőse az adott terület ellenőrzésének, és milyen gyakran fusson végig a kijelölt pontokon. Így rutinná teheted a folyamatot, és biztos lehetsz benne, hogy folyamatos kontroll alatt van a weboldalad.

Most akkor frissítenem kéne az oldalam?

Ha elégedett vagy az eredményeiddel, akkor nincs teendőd.

Amelyik területen sikeresebb akarsz lenni, arra fektesd a hangsúlyt, amikor gatyába rázod a honlapod!

Tetszett, amit olvastál?
Dobd meg a cikket annyi csillaggal, amennyire hasznos volt számodra!

 

Oszd meg a gondolataidat