Internetes vállalkozás dönts okosan!

    Nemrég egészen kicsit Föld-közelségbe kerültünk az Astrohost anyahajóval, így a hídról lehetőségünk nyílt egy pillantást vetni a földi viszonyokra. Képzeld, volt ott valami, amit még műhold távolságból is kiszúrtunk: gombamód szaporodnak a sikeres kisvállalkozások. Startupok, egyszemélyes vállalkozások lövik fel magukat a vállalkozások térképére percről percre.

    Nem csodálkozunk, ha ebben az online vállalkozási lázban Te is weboldal indításra adnád a fejed.

    Asztrobisztrónkban megpihenő űrhajósaink gyakran mesélnek egy kávé fölött arról a problémáról, hogy hajtja őket a kalandvágy. Szívesen vállalkoznának online, seperc alatt össze tudnának rakni egy weboldalt, ám nem tudják, milyen téren lennének sikeresek a látogatók, vásárlók körében.

    De ne aggódj, nekünk van ötletünk! Csak kövesd kétlépéses útmutatónkat a sikeres kilövéshez:

    1. Ha elhagyod a Földet, mindig vigyél magaddal szkafandert. Biztos, ami biztos.
    2. Olvasd el rövid összeállításunkat, ami után gyorsan kitisztul előtted az univerzumközi kriptonitköd, és könnyű lesz eldönteni, milyen koordinátákat táplálj űrhajód vállalkozásmeghajtójába.

     

    Kilövési terv online vállalkozáshoz

     

    Egy dolgot szögezzünk le gyorsan, nehogy felkapja itt az antigravitáció az űrsiklód padlójáról. Vállalkozni sosincs túl késő vagy túl korán, online bizniszt pedig – kevés kivétellel – sokkal könnyebben pályára lehet állítani, mint egy NASA műholdalt. Kevesebb a kötelezettség, nincs helyhez kötöttség, kis tőkét igényel, és könnyen önműködővé varázsolhatod.

     

    Csipetnyi coaching önmagadnak

     

    Már csak az a nagy kérdés, miféle fába érdemes vágni a fejszédet. (Merj nagyot álmodni! Hidd el, itt az űrben nincs olyan, hogy túl nagy fa.) A döntéshez érdemes számba venni az alapanyagot: Téged. A végzettség az első adott dolog, ami számításba jöhet. Gondold át, milyen irányok érdekelnek, alkalmas-e személyes márka építésére vagy egyáltalán rá lehet-e húzni online üzleti modellt?

    Na persze csak akkor, ha szereted a szakmádat. Nyögvenyelősen nem érdemes rá vállalkozást építeni.

    Aztán ott a másik út, amikor a végzettség úgy taszítja a földi haladót, mint mágnest az azonos pólus. Ilyenkor érdemes számba venni a hobbijaidat, azokat a témákat, amiknek szakértője vagy, szívesen elmélyedsz bennük, vitatkozol róluk és sosem unod meg. Melyikben vagy igazán jó ezek közül, amivel szívesen is foglalkoznál? De légy ám őszinte, ne görbe tükörben nézegesd magad!

    (Antigravitációs meditáció: Hunyd le a szemed és gondolj arra, hogy nem számít az idő, nem számít a pénz… mondjuk megnyerted az EuroJackpotot, a siker pedig garantált. Mit látsz most magad előtt? Csak kövesd az irányt.)

     

    Weboldal célkeresztben

     

    Attól függően, hogy mi a célod az internetes vállalkozásoddal, eltérő formában érdemes elindítanod. Gondold át, hogy mi az elsődleges, amit szeretnél elérni. Van, akinek a rövid távú pénzkereset, a tanulás, az elismertség megszerzése fontos a szakmájában. Van, aki csupán egy bombabiztos másodállást szeretne magának kialakítani. Ilyenkor a legjobb, amit tehetsz, az automatizálás. És van olyan is, aki igazán sikeres vállalatot szeretne felépíteni idővel. Ez utóbbi nagy elkötelezettséggel és tudatos építkezéssel jár, így itt a tervezési szakasz nagyobb hangsúlyt kap.

    Neked mi a célod?

    Piackutatás, piackutatás, piackutatás

    Ha lehetne, még ötvenszer leírnánk … és az sem lenne túlzás. Sok vállalkozás azért nem éli meg a második évet, mert ezt a lépést alaposan elmulasztották. Beleszerettek a saját ötletükbe, de abba nem gondoltak bele, hogy ami nekik tetszik, nem biztos, hogy a vevőknek is tetszik. Kereslet nélkül pedig halálra voltak ítélve.

    Ha már legalább körvonalazódik benned a jó online vállalkozási ötlet, ne kövesd el ezt a hibát és kutass. Az egész internet és rajta naponta duplázódó adatmennyiség áll a rendelkezésedre, vesd hát bele magad.

     

    A legfontosabb, amit világosan kell látnod:

    • Mik az online trendek? Mire költenek az emberek online?
    • Van-e fizető kereslet?
    • Vannak-e már létező alternatívák? Ha igen, ne ijedj meg. Gondold végig, Te miben lehetsz MÁS?
    • A potenciális vevőid érzelmileg felfokozott állapotban vannak-e vásárlásnál? Mert az ugye mindig jobb helyzetbe hozza a vállalkozót. Ha a célcsoport rajongást, félelmet, sürgetés érez, máris könnyebb dolgod van.

    Biztosak vagyunk benne, hogy olvasás közben már elő is kaptad a jó öreg kockás füzetet és jegyzetelni kezdted a jobbnál jobb lehetőségeket. Talán már egy egész térképre elég célpont összegyűlt. Utolsó tanácsunk pedig az, hogy fókuszáj, inkább egy dologba vesd bele magad 100%-osan mint tízbe 10%-osan, mert utóbbiak közül biztosan mind be fog bukni. Az asztrobakancsunkat tennénk rá. Szóval ahogy Steve Jobs is mondaná: stay focused!

     

    Oszd meg a gondolataidat