
A Google a tegnapi napon jelentette be, hogy frissítik az alapalgoritmust, ami meg is történt itteni idő szerint este 8 órakor. Ez a folyamat akár egy hétig is eltarthat, így ne vegyük készpénznek azt, amit most látunk a találati listában.
Miért kell ez?
A népszerű kereső folyamatosan próbál optimalizálni, hogy a látogatók számára mindig a legjobb és legrelevánsabb találatokat dobja fel.
Régebben nem ment minden ilyen zökkenőmentesen, sokszor előfordult, hogy egy adott keresésre teljesen más találatot dobott fel. Ez azonban nem csak a látogatókra volt rossz hatással, hanem jelentős többletköltséget okozott a hirdetés feladójának is.
Így bátran mondhatjuk, hogy a minőség lett az egyik legfontosabb mutatója a keresőprogramnak.
Mi fog most történni a hirdetéseddel?
A legfontosabb dolog, hogy ellenőrizd és kövesd nyomon a hirdetéseidet a találati listában.
Előfordulhat, hogy akik elöl voltak, most visszacsúsznak pár helyet, vagy épp ellenkezőleg, aki hátul volt, előrébb jut a listán.
Ha a Te feladatod része a keresőoptimalizálás, akkor semmiképp ne menj el emellett, hanem szánj rá időt, hogy megismerd az új algoritmust.
Néhány tipp:
Használj Google Analytics-et a pontos mérésekre, ahol akár óránkénti lebontásban is tudod követni a látogatók számának alakulását
Mérj mindent! Erre kiváló eszköz még a GTM, tehát a Google Tag Manager is
Oszd meg barátaiddal és ismerőseiddel ezt a hírt, hogy ők is felkészüljenek a változásokra