Két SEO trend, amit jó észben tartani 2014-ben is

    Ha weboldaladdal az élbolyban akarsz maradni 2014-ben is, akkor most jól figyelj.
    Cáfolhatatlan tény, hogy a SEO körkép változni fog. Nézzük meg lépésről-lépésre, hogyan.

    Manapság a sikeres SEO stratégák sokféle módszert a szolgálatukba állítanak, beleértve a márkaépítést, mobil optimalizálást, tartalom marketinget, és a közösségi médiát. Itt az idő, hogy úgy alakítsd ki a haditervedet, hogy ezek a tevékenységek megfelelően hasznosulhassanak a tiédben is. Lássuk közelebbről azt a két területet, melyek mindenképpen befolyásolják a SEO sikereidet.

     

    A hatékony SEO három alappillére

     

    A sikeres SEO stratégiának alapvetően ma is három komponense van: hivatkozás, tartalom, és a korábban már általunk is hangsúlyozott közösségi média. Utóbbi már évek óta szerepet játszik a rangsoroló algoritmusokban, ám úgy tapasztaljuk, a weboldal tulajdonosok hite ennek hatékonyságában nem sokat javult. A szemfülesebb weboldal üzemeltetőknek viszont éppen ezért jelenthet kiugrási lehetőséget, hogy legyőzzék a konkurenciát. Ami még több hangsúlyt kap 2014-ben, az a három elem közötti kapcsolat.

    seostrategy2014

     

    Tartalom

    A Google Panda, Pingvin és Kolibri algoritmus frissítései után sok, régen népszerű stratégia veszti el hatékonyságát. Ezek a változások folyamatosan arra késztetik a weboldal tulajdonosokat és SEO szakértőket, hogy rövidtávú, taktikai szemléletükről hosszú távú stratégiára váltsanak, amiben nagy hangsúlyt kap a minőségi tartalom menedzsment. Ez viszont nem csupán az új tartalmakra érvényes, weboldalad meglévő tartalmait is magában foglalja, melyeket technikai szempontból is karban kell tartani. Ehhez kiváló útmutatót találsz angol nyelven ezen az oldalon.

    Ha erről gondoskodtál, jöhet a közzététel stratégiája, amit érdemes kulcsszó kutatással kezdeni. Ez azért szükséges, hogy megértsd a célközönséged gondolkodását és megtudd, milyen szavakat vagy kifejezéseket használnak, amikor a keresőt használják. Jó stratégia lehet az weboldalad általános tartalmában felbukkanó réseket megkeresni. A közönséged meghatározott problémákkal küzd? Gyakran ugyanarra a speciális kérdésekre keresik a választ? Írj róla blogbejegyzést, cikket, e-bookot, vagy készíts bármilyen tananyagot. Így biztos, hogy könnyebben rád találnak majd.

    A közönséged megértésén túl pedig az is fontos szempont, hogy milyen tapasztalatokkal gazdagodik a látogatód az oldaladon. Egy rendszeresen frissített, érdekes és releváns tartalmakat kínáló blog például elköteleződést alakít ki az olvasóban, ami közvetve több hivatkozást, látogatást, megosztást, és lájkot fog generálni.

    Hivatkozások

    A linképítés eredményeként weboldalunkra mutató hiperhivatkozásokat kapunk, amelyek jó esetben új közönséggel ismertetik meg tartalmainkat és segítenek a keresési rangsor tetejére érni. Nem mindegy azonban, hogy milyen minőségű és mennyiségű link mutat az oldalunkra, hiszen ma már ez a két tényező is kiemelten fontos a keresők algoritmusában. Az egyik legjobb tipp, amit jó minőségű backlinkek szerzésére használhatsz, a vendégblogolás kihasználása. Egyre növekszik a népszerűsége, nem véletlenül.

    Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy léteznek olyan hivatkozások, melyek kifejezetten ronthatnak a weboldalad rangsorolásán. Nem érdemes például fizetett, vagy hátrasorolt oldalakról backlinkeket szerezni, hiszen az saját forgalmadra is kedvezőtlenül hat. Korábbi blogbejegyzésünkben már írtunk a szigorú Google algoritmusokról, melyek bizony negatívan pontozták a balszerencsésebb weboldalakat a találatok között. Itt azt is elolvashatod, hogyan szabadulhatsz meg ezektől az ártalmas hivatkozásoktól.

    The-SEO-Pyramid

     

    A közösségi média és a SEO

    A közösségi média oldalak egyre nagyobb teret nyernek manapság a vállalkozások életében is. Semmi kétség afelől, hogy az ilyen kommunikációs csatornáknak nagy népszerűsége lesz az idei évben is, hiszen közösséget építenek és a weboldalra terelik a forgalmat. A social media stratégia minden vállalkozásnál mást jelent, ám mindenhol függ a célközönségtől. Ki kell deríteni, hogy hol szoktak időt tölteni online a potenciális vevők, és ezekre a helyekre koncentrálni az erőforrásokat.

    Van viszont néhány jó fogás, amit mindenkinek érdemes kihasználni. Ilyen például, hogy a tartalomhoz csatolt vizuális elemek megnövelik a posztok hatását a közönségedre. Azokat a bejegyzéseket, melyek a témához kapcsolódó képeket tartalmaznak, 94%-kal többen nézik meg és olvassák el, mint a tömör szöveges bejegyzéseket.

    A Google most jobban támaszkodik a közönség reakcióira (social signals), mint valaha. Ha még nem vagy jelen a közösségi média vállalati színterén, akkor ideje, hogy változtass ezen. Ne úgy gondolj rá, mint időrabló tevékenységre, melyből nem származik bevétel, mert hosszú távon jelentősen megnövelheti a márkád értékét. Ezen kívül sok olyan eszköz van már, ami megkönnyíti ezeknek az oldalaknak a kezelését, és a rajtuk való hirdetést. A Facebookon például lehetőség van a posztok időzítésére, így akár néhány óra alatt összeállíthatod a segítségével az egész heti kampányodat.

     

     

    A mobil optimalizáció most már nem javasolt…

     

    …hanem egyenesen kötelező! A szakértők valahol 2014-2015 határára jósolják, hogy a mobilon és tableten böngésző emberek száma átveszi a vezetést a hagyományos asztali gépet használóktól.

    responsive-web-design

    Ráadásul a Google frissítéseinek köszönhetően most már egyre nehezebb a weboldalaknak mobilos változat nélkül jó helyre kerülni a találati oldalakon. Ha fontos szerepet tölt be marketing stratégiádban a SEO, akkor ideje rászánni az erőforrásokat, hogy a felhasználóid okostelefonról is böngészhessenek, rendelhessenek. Az amerikaiak felének van ilyen készüléke, és több mint harmaduk rendelkezik tablettel is. Hazánkban is egyre nagyobb teret nyernek a különféle okos eszközök.

    Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem akarnak lemaradni, mostantól komolyan gondolkodniuk kell, hogy hogyan is tudnák átültetni a mobil-barát felületet üzletük arculatába. Egy szimpla mobilos verzió a cég honlapjáról kevés lesz ehhez…

    Mi is az a Responsive Web Design (RWD)?

    Mint már említettük, az okostelefon és tabletek elterjedésével együtt nő a mobil-barát weboldalak jelentősége is. Egy felmérésben részt vett felhasználók 67%-a állítja, hogy sokkal jobban szeretnek vásárolni mobilbarát weboldalon keresztül.

    Miért is?

    A reszponzív weboldalak legfontosabb jellemzője, hogy az elkészült weboldal felismeri, milyen eszközön nyitották meg, a készülék kijelzőjének méretét legjobban kihasználva jelenik meg, igazodva a különböző méretekhez és felbontásokhoz. Nincsenek rögzítve a képek és layoutok az oldalon, így kényünkre-kedvünkre nagyíthatunk az elemekre.

    Legnagyobb előnye, hogy egy remekül megkomponált RWD oldal segítségével nem kell külön mobilra optimalizált weboldalt készíteni, hiszen napról-napra jelennek meg új készülékek különböző kijelzővel és felbontással, melyeket egy ilyen struktúrájú oldal tökéletesen ki tud szolgálni, növelve a vizuális élményt minden felhasználó számára.

    Ez a keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható szempont, hiszen a Google, a Bing és Yahoo is jobban támogatja ezt a megoldást. Az ilyen weboldalakat tehát a keresők számára is egyszerűbb követni, indexelni, és ellenőrizni ezen oldalak tartalmait. Másfelől, ez megkönnyítheti a felhasználók életét is, felbontástól, készüléktől függetlenül.

     

    Végezetül

    Amikor felvázolod tehát a vállalkozásod SEO tervét, emlékezz arra, hogy ezek a trendek két dologra támaszkodnak: az integrálásra és az egyensúlyra. A jó tartalomtól kezdve, a hivatkozások elhelyezésén át a közösségi média platformokig – a legfontosabb megérteni, hogy ez a három elem erősíti egymást. Szabd a tervedet az arculatodra és a közönségedre, vedd számba a lehetőségeket és fókuszálj azokra a csatornákra, melyek közelebb hozhatnak a célközönségedhez. A jó kereső helyezések pedig nem fognak elmaradni, ha ezeket kitartóan szem előtt tartod.

     

    Oszd meg a gondolataidat