Long tail kulcsszavak fontossága – Creative Site

Long tail kulcsszavak fontossága a keresőoptimalizálásban

A keresőoptimalizálás fontossága ma már nem megkérdőjelezhető, hiszen a releváns látogatóknál nincs hasznosabb egy online szolgáltató számára. Legyen szó akár céges weboldalról, webáruházról vagy egy-egy termékünk sales landing page-éről, a keresőoptimalizálással egyre előkelőbb helyre kerülhetünk a megfelelő kulcsszavainkkal a keresőóriásban, a Google-ben. Az ingyen látogatóknál pedig nincs is kifizetődőbb online marketing eszköz.

A SEO erőssége pedig éppen abban rejlik, hogy hosszútávon nyújt garantált látogatókat, amelyek érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. Az organikus eléréssel pedig nem kell kattintásonként vagyonokat sem fizetnünk külső oldalaknak vagy online marketing eszközöknek. A megfelelő kulcsszó megtalálása azonban rendkívül fontos, ehhez érdemes olyan szakértő csapatot találni, aki hosszú évek tapasztalatával kínál keresőoptimalizáló szolgáltatásokat.

A keresőoptimalizálásnál már nem elég az alapokkal tisztában lennünk!

Sokan esnek abba a hibába, hogy korábbi tapasztalataikra támaszkodva vagy innen-onnan hallott módszerekkel akarják megváltani a világot. A SEO azonban nem így működik. Ami régen működött, ma már lehet büntetés jár érte. Ma már semmit nem ér, ha link katalógusokba küldözgetjük tucatszámra a linkünket, vagy ha értelmetlenül erőltetjük bele az oldalunkba a legnépszerűbb kulcsszavainkat ragok és igeidők nélkül. A háttérrel azonos színnel írt tartalom és láblécben való kulcsszóhalmozás pedig még büntetéssel is járhat.

Ma már a Google robotjai is sokkal intelligensebbek, mint pár évvel ezelőtt. A Mesterséges Intelligencia segítségével már fel tudják fogni, hogy egy-egy oldal miről szól és akkor is kiemelt helyen szerepelhetünk, hogyha a kulcsszavainkat csupán néhány helyen használjuk, akkor viszont természetes közegben. Ma a leglényegesebb elemek tehát SEO szempontból: az informatív, látogatóbarát tartalom, a gyors oldalbetöltés és a mobilra való optimalizálás. Vagyis ma már nem elég csupán a keresőbarát tartalomra koncentrálni, fontos arculattervezés (pl.: logó tervezés), a webfejlesztés és a felhasználói igények figyelembevétele is.

Ismerjük meg, mit is jelent a long tail kulcsszó!

Tipikus hiba, hogy keresőoptimalizálásnál mindig csak egy-egy kulcsszót írunk össze, ami leginkább jellemzi a cégünket, termékeinket vagy szolgáltatásainkat. Azonban a mai világban szinte biztos, hogy konkurenseink is azokkal a kulcsszavakkal próbálnak előrébb jutni, amivel mi próbálkoznánk. Ezért támadjunk más oldalról. Használjunk olyan kulcsszó párokat, amelyekre csupán néhány keresés van havonta, így mások számára értéktelennek tűnnek. Ilyen helyzetekben ugyanis még az sem lehetetlen, hogy az első helyre kerüljünk!

Ezek a hosszabb, összetett kulcsszavak, kulcsszó párok tulajdonképpen a long tail kulcsszavak. Például a Genius Dent fogászati klinika weboldala többet között a „fogászat Mosonmagyaróvár” long tail kulcsszóra optimalizált, ami kiváló eredményeket hozott egész rövid időn belül a számukra.

A long tail kulcsszó alatt tehát olyan kulcsszavakat értünk, amelyekre kevés keresés fut ugyan, de mégis megéri rájuk optimalizálni, hiszen a havi 5-10 releváns látogatóból is nagy eséllyel válik ügyfél. Minél több long tailt használunk, annál több jó pozíciót szerzünk a keresőben, mivel a konkurensek nem törődnek ezekkel a számunkra értékes párosításokkal. Tehát jobban megéri egy konkrétan definiált dologra optimalizálni, mint magára egy adott kulcsszóra. Például a „duguláselhárítás” elég konkrét kulcsszó, de a „duguláselhárítás Szeged” sokkal speciálisabb, ha pedig tovább akarunk menni, használhatjuk a „olcsó duguláselhárítás Szeged” long tail kulcsszót is.

Ezért érdemes short tail kulcsszavak helyett long tail kulcsszavakra optimalizálni

Ahogy mondani szokták, sok kicsi sokra megy. Így van ez a Google keresésekkel is. Noha úgy tűnhet, hogy a főbb kulcsszavaink nagy látogatottságot hozhatnak, mivel az adott kulcsszóra nagy a keresési szám, az a baj, hogy ha nem sikerül megfognunk az első helyet, a nagy szám ellenére is elenyésző látogatót kereshetünk rajta. Viszont a kevesebb keresésekből felépített long tail kulcsszó bázisunkkal akár az első pozíciót is megszerezhetjük.

Emellett fontos információ, hogy a kimutatások azt bizonyítják, hogy az összes keresés közel 90%-a long tail formára irányul. Vagyis ha összeadjuk egy témakör keresési adatait, akkor a short tail kulcsszavak eltörpülnek a long tail kulcsszavak mellett. Lehet, hogy 1.000 találat van egy rövid kulcsszóra, de a témával kapcsolatban az egyéb long tail kulcsszavak száma akár a 200.000 keresést is elérheti.

Kitartásra, időre és türelemre van szükség, hogy sikert érjünk el!

Mint a legtöbb SEO technika esetén, a long tail kulcsszavak alkalmazásánál is időre van szükségünk, hogy tartós eredményeket érhessünk el. Szerencsére a Google pontosan tudja, hogy a long tail kulcsszavak hogyan illeszkednek össze és egészítik ki egymást. Így amikor az oldalunkat és más oldalakat is indexelnek, megtalálják az összefüggéseket és a cikkekben elhelyezett linkek alapján hozzárendel bennünket az adott long tail kulcsszóhoz.

A belső és külső cikkek tehát rendkívül fontosak akkor is, ha a fő kulcsszavainkat csak elvétve tartalmazzák. A SEO szakértők szerint azonban 20-30 cikk már képes az első három oldalra helyezni weboldalunkat. Ha a versenytársaink ezt nem tudják hozni, mi pedig havonta tudunk nagyobb mennyiséget produkálni, egyre előrébb kerülhetünk a keresőben és akár az első helyet is kisajátíthatjuk magunknak.

Tanácsos tehát külön blogban és a webfejlesztőkkel is kommunikálni a kód keresőoptimalizálásáról a megadott long tail kulcsszavakra. Segítségünkre lesz a Google Kulcsszótervező, ahol a „Keresések átlagos havi száma” alatt találhatjuk meg az olyan long tail kulcsszavakat, amik csupán 10–50 találatot hoznak havonta. Ezekre kell nekünk rágyúrnunk! Ha pedig még kisebb keresésekre specializálódnánk, használjuk például a Keywordtool nevű ingyenes alkalmazást, ami akár a néhány darabos kereséseket is képes kilistázni.

Kovács András

weboldalak készítése, webdesign – Creative Site

 

Oszd meg a gondolataidat