Miért fontos az adatbázis gyűjtés?

    Gondolom már te is sokszor gondolkodtál rajta, hogyan is lehetne a terméked, szolgáltatásod hírét eljuttatni olyan emberekhez, akik ténylegesen a vásárlóiddá válhatnak. Ehhez 2 dolog szükséges mindenképp! Egy címlista és egy professzionális hírlevélküldő rendszer. Mostani hírlevelünkben az elsőről fogunk részletesebben tárgyalni.

    Címlistánk hatékonyságát növeli, ha magunknak gyűjtjük be a delikvensek e-mail címeit, ráadásul ez a legolcsóbb verzió is. Több helyen futottam már bele olyan hirdetésbe, ahol konkrét címlistát lehet vásárolni, de én ezt messziről elkerülném. Többek között egyáltalán nem biztos, hogy az a címlista pont a te ügyféltípusodat tartalmazza.

    Hogyan gyűjtsünk saját listát?

    Több lehetőség is adott. Elkérhetjük példának okáért személyesen. Ha valaki olvasta Wolf Gábor: Kisvállalati marketing bibliája könyvét, akkor ismeri a nyáron pangó étterme miatt aggódó tulajdonos történetét. 40 fok, semmi szél, az utcák üresek mert mindenki inkább otthon marad a klimatizált szobában, vagy a ventilátor előtt ülve. Senki nem ment étterembe se. Ekkor esett pánikba főhősünk, aki nem tudta mitévő legyen és így fordult Gáborhoz tanácsért. A válasz egyszerű volt: Címlista építés. Ősszel és télen, az összes betévedő vendégtől elkérte az e-mail címét és a következő nyáron már mindegyikőjüket tudta “bombázni” a nyári akcióival. Napi menü mellé ingyen jéghideg limonádé! A hatás nem maradt el és többé már nem kellett aggódnia ilyen dolgokon.

    Ez csak egy érdekes példa a sok közül, személyes címlista gyűjtés esetére. Mivel már 2018-at írunk és a vállalkozások jó része jelen van az online színtéren vessünk egy pillantást, hogyan gyűjthetjük be az értékes ügyfél e-mail címeket.

    Popup ablak

    Valószínűleg már te is találkoztál olyan kis felugró ablakokkal (popup) egy-egy weboldalon, ami akkor tűnt elő a semmiből, amikor kiléptél volna a honlapról vagy egy bizonyos aloldalra tévedtél. A mi oldalunkon is belefuthattál ilyen ablakokba, hiszen két kampányunk is fut jelenleg. Mi az Optimonk beépülő modulját használjuk, melyet bátran ajánlunk neked is. A felugró ablak szinte bármit tartalmazhat, amit egy e-mail címért cserébe megkaphat az adott nézelődő, de akár azonnali vásárlásra is lehet buzdítani.
    Előbbi esethez érdemes egy csali terméket létrehozni. A csali termék általában ingyenesen vagy nagyon-nagyon olcsón felkínált termék. Ennek egyetlen célja van, hogy megszerezzük a látogató e-mail címét és a későbbiekben felkínálhatjuk neki a „fő” termékünket megvételre. Erről a folyamatról akár egy külön blogot is lehetne indítani, de kezdésnek ennyi információ tökéletes lesz.

    Blog feliratkozás

    A tartalommarketing manapság egyre nagyobb teret nyer mind az Egyesült Államokban, mind Európában. Nem véletlenül! A hasznos és értékes tartalmakat mindenki szereti és bizony itt is be lehet „támadni” a látogatót, hogy iratkozzon fel a hírlevelünkre, mivel ott egyben megkaphatja akár az egész havi blog termésünket. Erre is tudok ajánlani egy jó könyvet, Bártfai Balázs: Tartalommarketing a gyakorlatban.

    Közösségi média

    A legnépszerűbb platform a facebook, ahol több variációt is használhatunk. Készítsünk egy egyszerű hirdetést, amellyel átirányítjuk őket egy landing page-re, ami már a korábban említett csali termékre épül, amelyért cserébe megkapjuk az e-mail címét. Indíthatsz egy nyereményjátékot vagy akár egy kvízt, bár ezeknél fennáll annak veszélye, hogy nem olyan emberek fognak a listádra kerülni, akik ténylegesen a célközönséged lehet, hisz mondjuk a popupnál már eleve azok iratkoznak majd fel, akik a weboldalad látogatói.

    Chatbotok

    Tavaly egy teljesen új világ nyílt meg a hirdetők előtt a Facebook Messengerben. Már itt is lehet bizony hirdetéseket elhelyezni, de ami még ennél is jobb, hogy chatbotokkal nem csak e-mail címeket gyűjthetünk be, de Q&A szekciót is létrehozhatunk vagy akár upsellezhetünk is. Mi szempontunkból az e-mail gyűjtés most a lényeg. Szuper egyszerű az egész. A chatbotot összekötjük vállalkozásunk Facebook oldalával, majd a programon belül létrehozhatunk több kampányt is, amiknek a lényege, hogy bárki ír a cégünknek Messengerben, az bekerül a program adatbázisába, ahonnan az e-mail címet már bármikor kiszedhetjük. Létrehozunk egy posztot, amely tegyük fel a csali termékünket ajánlja fel azoknak, akik kommentben beírnak valamit a poszthoz. Ezután a chatbot rájuk ír elküldi a terméket és az illető már benne is van az adatbázisunkban. Ezekről a chatbotokról már készültek sokkal összetettebb leírások is.
    === ITT ===
    Én személy szerint a Manychatet ajánlom, illetve a ChatFuel-t. Egy próbát megér mindkét program.

    Hogyan tovább?

    Ha bármelyik verziót választod is (akár több csatornát is bevethetsz egyszerre), hamarosan lesz egy minőségi címlistád, amely olyan embereket fog tartalmazni, akik nagy valószínűséggel vásárolni is fognak tőled. Ezután csak egy „ütős” e-mail kampány kell, amiben szépen felépíted a fő terméked, az upsell termékeid, a szolgáltatásaid.

    Mivel lehet egy ilyen kampányt létrehozni?

    Szükség van hozzá egy professzionális hírlevélküldő rendszerre vagy ennél egy fokkal magasabb szintű, marketing rendszerre. Következő bejegyzésünkben pedig ezt fogjuk kifejteni.

     

    Oszd meg a gondolataidat