Nem kell kémnek lenned, hogy megismert látogatóid

    NWebsite Marketing Concept Blackboardekünk, weboldal tulajdonosoknak bizony meg kell értenünk, hogy hogyan és miért látogatják az emberek a honlapunkat. A látogatások forrásainak, összetételének, volumenének ismerete segít megfejteni, hogy marketingünk mely elemei működnek és melyeket kell még finomhangolni, hogy egy húron pendüljenek a potenciális ügyféllel.

    Mert igen, fontos a tartalom, ám ilyenkor sem lehet vaktában lövöldözni, meg kell ismerni a vevőt, az olvasót, akinek a tartalmat szánjuk.


    Amikor egy weboldal csődöt mond, . . .

     

    … forgalma fellendül, vagy épp stagnál, szeretnél új lendületet adni neki, vagy megtalálni a legkapósabb időszakokat, mindig van egy eszköz, amit nem lehet – vagy legalábbis nem érdemes – figyelmen kívül hagynod. Ez pedig nem más, mint az elemzés.

    Az offline világban hogyan mérheted fel, hogy az üzleted vajon mennyire kelti fel a célcsoportod érdeklődését? A betévedt látogatók, vásárlók, törzsvásárlók száma, összetétele, az érdeklődő telefonhívások, a legforgalmasabb napszakok mind-mind visszajelzői ennek.

    Az online világban az oldalunkra látogatók adják a mércét. Gyakran az online vállalkozásunk sikere vagy bukása függ attól, hogy nap mint nap mennyien látogatják a weboldalunkat. Persze a mennyiség mellett a minőség is fontos, ha nem fontosabb! Mert benézhet egy húsbolt webáruházába egymillió vegetáriánus is, rendelni csak a húsimádók fognak. 😉

     

    Te ismered a látogatóidat?

     

    Tudod például, hogy

    • hány százalékuk férfi?
    • mely napokon nézik legtöbbször az oldalad?
    • a weboldalad melyik részét pásztázzák legtovább?
    • mobilról vagy asztali gépről böngésznek-e legtöbben?
    • a többségük új látogató, vagy visszatérő alany?

     

    Ezek bizony fontos adatok! Ha például a látogatóid 90%-a férfi, ne egy lila arculattal akard eladni a termékedet/szolgáltatásodat, hisz’ ez köztudottan a legkevésbé kedvelt szín a férfiak körében. Ha pedig tudod, hogy a látogatóid 65%-a nem görgeti le a főoldaladat, a legforróbb témákat érdemes a legfelső részben megjelentetni, hogy senki ne maradjon le róla.

     

    0607_spying_630x420

    Nyugi, a megfigyeléshez neked nem kell ilyen rizikós eszközökhöz folyamodnod. 😉

     

    Elemzés a tárhely szolgáltató segítségével

     

    Bizony! Tudtad, hogy a Web-Server Ügyfélkapujából elérheted weboldalad látogatottsági adatait?

    A beépített AWStats (website analizáló) grafikonokba rendezett adatokat mutat neked tárhelyed forgalmáról, de egyedi, domainhez kötött elemzéseket is fel tudsz venni tárhelyedhez.

    Belépés után klikkelj a Szerver beállítások >> Statisztikák menübe, hozz létre egy új statisztikát, majd a Részletek megtekintése opcióval válaszd ki, melyik domain névhez tartozó weboldalad forgalmát szeretnéd mérni az adott stattal.

    Ezt követően érdemes a Manuális generálást elindítani (a statok leválogatása accesslogból), így néhány perc alatt lefut a beállítás frissítés.

    Ha a generálás megtörtént (láthatod annak dátumát), a Statisztika megtekintése opciónál böngészheted a hasznos információkat.

    awstattárhelyelemzés

     

    Részletesebb weboldal statisztikák

     

    Ma már rengeteg analizáló program közül válogathatsz, ám a legközismertebb, legegyszerűbb és ráadásul ingyenes, mobilra applikálható lehetőség a Google Analytics.

    Ez az egyszerű útmutató segít neked, hogy elhelyezd a szolgáltatás tracking toolját a saját weboldaladon is.

    Gyakorlatilag egy követőkódot kell elhelyezned weboldalad forrásában, és máris indulhat a látogatók utókövetése.

    googleanalyticselemzés

     

    Olvass a vásárlód gondolataiban is

     

    Vagy legalábbis kövesd minden rezdülésüket a MouseFlow segítségével.

    A hőtérképes és kurzormozgást követő elemzések hasznosságáról már korábban is cikkeztünk. Ez az eszköz az egérmozgást, kattintást, görgetést érzékeli, és a segítségével akár egyesével is megnézheted, melyik látogatód mit munkálkodott honlapodon.

    Segítségével pontosan láthatod, weboldalad melyik elem éri el a kívánt hatást (pl. elindítják-e a kihelyezett videót? elidőznek-e a PR szövegeknél? legörgetnek-e az oldal aljára is?)

    Érdemes kipróbálni ingyenes verziójukat, amely 1 domainre nézve 100 látogatást rögzít számodra díjmentesen. Kis forgalmú, induló weboldalnál ezek az adatok is nagyon hasznosak lehetnek!

    mouseflowelemzőszoftver

     

     

    Oszd meg a gondolataidat