Profi hírlevélküldő rendszer? Igen!

    A megfelelő hírlevélküldő rendszer kiválasztása fontos kérdés, hiszen az e-mail marketing kampány sikerét alapjaiban határozza meg. A funkciók megkönnyítik a hírlevelek kezelését. Egyszerűbben tudjuk kezelni adatbázisunkat, könnyebben indíthatunk remarketing kampányokat a kosarat elhagyó vevőinknek és nem utolsó sorban kampányainkat is sokkal egyszerűbb rendszerezni.

     

    Milyen előnyei vannak egy ilyen rendszernek?

    Legelsőnek szögezzük le, hogy a sima levelezőrendszerünkből (Gmail, Outlook stb.) felejtsük el a hírlevél küldést! Több szempontból is problémás lehet a dolog, technikai, adatkezelési és hatékonysági szempontból is. Hírlevél küldő rendszer nélkül:

    • A feliratkozók adatait képtelenség hatékonyan kezelni. Ez nem csak egy kampány sikerét sodorja veszélybe, de például adatvédelmi szempontból is problémás a leiratkozók nem megfelelő kezelése miatt.
    • Szinte lehetetlen az adatbázist megfelelően szegmentálni, hiszen így nincs lehetőség személyre szabott üzeneteket küldeni.
    • Felejtsük el, hogy bármilyen statisztikát, kimutatást vagy mérést végezhetünk a kiküldött e-mailjeinkkel. Nincs semmilyen visszacsatolás, ezáltal pedig elfelejthetjük, hogy hatékonyan optimalizáljuk a kampányainkat.

    Egy ilyen rendszer használata hiányában láthatjuk, hogy teljes káosz alakulhat ki. Ez pedig két dologhoz vezethet. Megszaporodnak a leiratkozók száma és az e-mail marketing kampányaink hatékonysága is csökkenni fog. Az biztos, hogy egy erre a célra kifejlesztett rendszerre mindenképp szükség van!

    Saját vagy bérelt rendszert használjunk?

    Mindkét opciónak megvan a maga előnye és hátránya, amelyeket jól meg kell rágni és át kell gondolni a végleges döntés előtt.

    Előbbi esetében érdemes megemlíteni, hogy ez a mi tulajdonunkban van, akkor fejlesztünk rajta vagy szervezzük ki a fejlesztést, amikor csak akarjuk. Teljesen a képünkre szabhatjuk és itt nem csak a külalakra gondolok, hanem minden egyes funkcióra.
    Egy teljesen új rendszer fejlesztése sok kockázatot rejt. Előfordulhat, hogy a szoftverről kiderül a fejlesztés után, hogy hiányoznak funkciók, esetleg nem megfelelően működnek a meglévőek. Az üzemeltetéshez szintén szükség van technikai felkészültségre, hisz itt senkinek nem jelezhetünk, hogyha leáll. Magunknak, vagy a rendszergazdáinknak kell megoldania. Ráadásul (főleg most, hogy jön a GDPR) az adatvédelmi előírásokra is figyelnünk kell.

    Egy hírlevélküldő rendszer bérléséről sokan azt hiszik, hogy az drága, de ez a legtöbb esetben nem igaz. Egy jó szolgáltató rendelkezik olyan konstrukcióval is, hogy egy kezdő felhasználó számára is egy remek lehetőséget biztosítson. Két féle konstrukció elterjedt idehaza:

    • Kiküldésalapú: itt van egy meghatározott e-mail darabszám, amit nem tudunk túl lépni.
    • Havidíjas: itt havidíjat fizetünk. Nyílván itt is van egy kiküldési korlát, de az a csomagtól függő mértékű, illetve ezek esetében előfordulhat, hogy nem korlátoznak le minket csak a túllépést számolják fel.

    Ez esetben egy olyan rendszert bérlünk, amely már teljesen ki van tesztelve. Minden funkció a helyén van és mindenre van opció, amit egy e-mail kampány közben használnod kellene. Mivel folyamatos felügyelet alatt áll, így minimális az esély a hibás működésre. Ha le is áll, rögtön ott vannak a fejlesztők, akik azonnal a hiba javításába kezdenek.

    Bármilyen kérdésünk van, ennél az opciónál tudunk kihez fordulni. Hiszen, ha kérdésünk van bátran fordulhatunk az üzemeltetőkhez. Akár beállítások kapcsán, akár egy kampány összeállítás kapcsán vagy felmerülő probléma esetén is megtudjuk őket keresni és segíteni is fognak. Míg ugye egy saját rendszernél nekünk kell mindent kibogarászni.

    Az adatbázis karbantartás, feliratkozók és leiratkozók kezelése, szegmentálása mind-mind időigényes feladat, de ezt megspórolhatjuk egy bérelt rendszer esetében. Viszont bizonyos tényezőket kötelezőek vagyunk betartani.

    Mi alapján válasszunk?

    Az ár fontos, de „istenóvjon”, hogy csak ez alapján döntsünk. Nem újdonság, hogy ha valami nagyon olcsó, ott már lehet gyanakodni. Lehet, olyan szoftverről van szó, amely még épp, hogy csak kész lett, de hogy megtérüljenek a készítési költségek már rögtön piacra is dobták. Előfordulhat, hogy nem csak technikai problémába ütközünk, de nagy esély lehet rá, hogy a leveleink a spammappába kerülnek. Ilyenkor érdemes lecsekkolni milyen is a hírneve a rendszernek. Nyílván nem újdonság, hogy ha jók az értékelések, az azt jelenti a szolgáltató többet is tesz az ügyfeleiért, törekszik arra, hogy a felmerülő problémákat megoldják.

    Előfordulhat, hogy a rendszer használata közben jövünk rá, hogy milyen sokoldalúan lehet felhasználni azt, de akár az is előfordulhat, hogy pont itt derül ki, hogy a „választottunk” nem tud megfelelni az igényeinknek.

    Az egyik leghasznosabb funkció lehet az automatizálás. Így nem csak valós idejű levél küldésre van lehetőség, de akár hetekkel előre is beállíthatjuk a leveleinket. Tudunk-e kérdőívet küldeni? Ez is egy olyan funkció, amely hasznos lehet, hisz egy jó levélküldő rendszerben csak összeállítjuk a kérdőívünket, kiküldjük és nekünk már csak a bejött válaszokat kell szépen rendszerezve átnéznünk. Lehessen kampányt felépíteni a feliratkozóknak és őket különböző céloknak megfelelően címzettcsoportokba gyűjteni. Ha esetleg még importálni és exportálni is lehet e-mail címeket az külön öröm, hisz ez csak az adatbázis bővítést könnyíti meg. Az igazán jó hírlevélküldő rendszerben bármikor lekérhetjük kampányaink statisztikáit, naplóit vagy bármilyen jelentést. Ha ennél is többet tud, akkor már nem is teljesen hírlevélküldő rendszerről beszélünk, hanem inkább egy marketing rendszerről.

     

    Oszd meg a gondolataidat