Tedd 15 percre takarékra magad, hogy újra 25-nek érezze magát az agyad

    Annyit írunk, beszélünk és olvasunk arról, hogyan lehetünk sikeresek abban, amit csinálunk, hogy a legfontosabbról mindig elfeledkezünk: magunkról. Magadról.

    Mert az eredményes munkához amellett, hogy kitartóan tanulsz és csinálod, az is kell, hogy néha lelassítasz és átéled a MOST-ot. Mély levegőt veszel és eloszlatod azt a nagy gomolyfelhőt, ami folyton kering a fejedben.

    Az idegtudomány folyamatos kutatásai is ezt bizonyítják:

    Sara Lazar, amerikai neurológus egy véletlen folytán ismerkedett meg a meditációval.

    Épp egy bostoni maratonra készült, amikor sportsérülés miatt fizikoterapeutája azt javasolta, kezdjen el nyújtani. Így jutott el a jógáig.

    Tanára számtalan okot felsorolt, hogyan vesz majd Sara élete jótékony fordulatot a gyakorlással, de amit leginkább észrevett magán az a nyugalom volt. Ugyanis a nehezebb helyzeteket is könnyedebben kezelte, mint korábban. „Nyitottabb, együttérzőbb lettem és bele tudtam képzelni magam a másik helyzetébe.” – meséli Sara.

    Tapasztalatain felbuzdulva tanulmányozni kezdte a mindfulness meditáció módszereit, és több bizonyítékot is talált arra, hogy a magunk felé fordulás csökkenti a stresszt, depressziót, szorongást, álmatlanságot és növeli az életminőséget.

    Döntéshozóknak, folyamatos szellemi munkát végzőknek ezért kifejezetten ajánlott, hogy naponta kicsit kikapcsoljanak már munka közben is.

    Lazar kísérletei szerint napi 27 perc „agyi vakáció” már elég pozitív hatást tud gyakorolni agyunkra, hogy újra olyan fittek lehessünk szellemileg, akár egy 25 éves. Egyéb kutatások szerint már 15 perc is elég ehhez.

    A pihenést és a mozgást heves bólogatással támogatjuk mi is a Web-Servernél, ezért hetente legalább egyszer teszünk is testi-lelki egyensúlyunk megtartásáért.

    Gyógytornászunk segítségével 15-30 perces ülőtornával frissítjük fel magunkat, ami rendkívül fontos, hiszen mindannyian ülő munkát végzünk.

    Ilyenkor kellően megmozgatjuk izmainkat és le tudjuk csendesíteni a munka körül kavargó gondolatainkat is. Ezen kívül egy hosszabb, 1 órás intenzív edzésre is van mindenkinek lehetősége munkán kívül.

    Ha jógázásra/meditálásra nincs időd vagy lehetőséged, az is elég, ha betartod a napi 10 perc munkaközi szüneteket, ami alatt például:

    • sétálhatsz az épület körül vagy egy közeli parkban
    • elvonulhatsz egy nyugi szobába (vagy az egyik szabad tárgyalóba)
    • home office-ban kiülhetsz az erkélyre friss levegőt szívni
    • kimozdulhatsz egy friss pörkölésű kávéért az automatás helyett
    • vagy gondolj bármire, ami éppen kikapcsolhat téged és meg tudod tenni ebben a pár percben.

    Kis befektetések ezek az idődből, de meglátod, dupla olyan hatékony lehetsz a munkában vagy a mindennapok teendőinek elintézésében, mint ezelőtt!

     

    Oszd meg a gondolataidat