Új honlap indítás lépésről lépésre

Kompakt ellenőrzőlista domain regisztrációról, webtárhely választásról, a honlap indítás buktatóiról és az apróságokról, amikről nélkülünk biztosan megfeledkeznél.

onlineweboldaltárhelydomain

 

Galaktikus útikalauz weboldal startoló asztronautáknak

 

Amikor az ember először jár az űrben, még a navigációs rendszerek folyamatos mustrálása mellett is könnyű eltévedni. Pedig ha már megvan a lendület, a röppálya kiszámítva, a rakomány pedig útra kész, az asztronautáknak lényegében ugyanazokat a mérföldköveket kell teljesíteni a sikeres Marsot éréshez:

 

Domain név döntések

 

A jó webcím választás akár 50%-ban is meghatározza egy weboldal sikerességét. Még ha nehéz szülés is volt az alapkoncepció megalkotása, akkor se nemtörődömséggel adj nevet a gyereknek.

Nézz szét a piacon, vázolj fel több irányvonalat (amihez javasoljuk a mindmapping módszerét) és mindenképpen figyelj a következőkre:

  • Legyen rövid és megjegyezhető. Ha visszatérő űrturistákat akarsz az új bolygódra csalogatni, ez a legfontosabb szempont.
  • Kerüljük a kötőjeles domaineket. Bár valamivel nagyobb az esély, hogy ilyen formában nem foglalt a kívánt webcím, de gondolj csak bele. Az esetek 99%-ában elfelejtik majd begépelni a kötőjelet és a konkurensed oldalán landol az a bizonyos űrsikló. Akarod Te ezt? Nem hinnénk.
  • Foglald le a typokat és az egyéb végződéseket. Ha nem akarod, hogy élelmes copypaste kapitányok települjenek az újdonsült márkádra, érdemes a legvalószínűbb elírt változatokat is lefoglalnod. Ugyanez igaz a végződésre. Nem egy olyat láttunk már a bolygóközi történelemkönyvben, hogy ugyanaz a másolt tartalom virított a .hu és .eu végződésen, a tulajdonos viszont merőben más volt. Jobb az ilyen űrgubancot megelőzni.

További domain tippekért töltsd le ingyenes tanulmányunkat.

 

Tárhely választás

 

A megfelelő webtárhely nem csupán egy helyet adó raklap a weboldalad számára. Sokkal inkább hasonlít a házad alapjára, ami minden ráépülő elem biztos fundamentuma kell, hogy legyen. Vagy épp egy stabil anyaűrhajóra, ami biztos pontként szolgál a kolóniádnak.
Ha rossz cég mellett teszed le a voksodat, akkor bizony sok plusz munkába és fejfájásba fog kerülni honlapod működése. Egy rossz webhoszting céget viszont szerencsére könnyű megismerni. A gyanúsan olcsón kínált alapszolgáltatások, a mesebeli vállalások (pl. 100% uptime, korlátlan tárhelyek) mind-mind erre utaló jelek.

Az igazi kérdés az, hogyan válasszunk helyesen, amikor ma már rengeteg szolgáltató kínál kecsegtetőnek tűnő ajánlatokat? Bemutatjuk a legfontosabb szempontokat, amelyek alapján cégvezetőként és weboldal tulajdonosként érdemes döntened, hiszen itt már nem csupán a hétköznapi szempontokat kell figyelembe venned:

  • Stabilitás, ami minimum 99% uptime-ot jelent. Ha folyamatosan kapcsolatban szeretnél lenni vevőiddel, látogatóiddal, akkor a weboldaladnak a lehető legkevesebb kieséssel kell üzemelnie. Ez különösen fontos akkor, ha nagy forgalmat bonyolít le (pl. webshopok, promóciós site-ok, híroldalak), hiszen minden pillanatban, amikor nem érhető el a szerver, azzal pénzt veszítesz, a csalódott látogatóidról nem is beszélve.
  • Weboldal gyorsító rendszerek. Egy weboldal átlagos betöltődési sebessége 4-7 másodperc, tartalomtól függően. A lassú oldalbetöltődés a konkurenciád malmára hajtja a vizet: elriasztja a látogatóidat, rontja az eladási mutatókat és a Google helyezésedet is. A weboldalad kódjának optimalizálása sokszor nem célravezető, és végesek a benne rejlő lehetőségek, így olyan webhoszting céget érdemes választanod, ahol ebben szerver oldalról is tudnak segíteni.
  • Feltörésvédelmi rendszerek. Naponta átlagosan 247,350 webes hackertámadást blokkolnak, a károsult cégek 31%-a pedig kis- és közepes vállalkozás. Ezek ellen a legjobb vírusirtó is hatástalan és több hónapos munkádat tehetik tönkre egy szempillantás alatt. Apropó, tudtad, hogy ha weboldalad egy botnet részévé válik, a jogszabály szerint le kell kapcsolni? Egy elérhetetlen weboldal pedig sok üzlet számára a csőddel egyenlő. Jobb az ilyet megelőzni és olyan helyen hosztolni a websiteot, ahol a védelem biztosított.

 

Webfejlesztő vs Barkácsoló üzemmód

 

Ha nem vagy jártas a weboldalkészítés (design, ux design, sitebuilding, stb.) terén, akkor a minőségi végeredmény érdekében mindenképpen érdemes felkeresned egy tapasztalt weboldal fejlesztőt.

Bár tudjuk, vannak olyan helyzetek, amikor erre nincs keret, lehetőség vagy igény. Ha például egy szimpla, statikus, egy oldalas bemutatkozó honlap készítése a cél, bátran használhatsz – akár ingyenes – WordPress sablonokat. Ha ennél valamivel összetettebb végeredményre vágysz, de nincs lehetőséged webfejlesztővel dolgozni, fontos, hogy olyan tárhely szolgáltatót válassz, ahol rendelkezésedre áll honlapépítő alkalmazás, amellyel ingyenesen tudod szerkeszteni weboldaladat és feltölteni a tárhelyre a tartalmaidat.

 

Apró-cseprő kötelezők

 

Ha jó webfejlesztővel dolgozol, ezek a dolgok valószínűleg nem kerülik el a figyelmét. Ám mi nem javasoljuk, hogy a véletlenre bízd. Mivel a telepatikus elvárás felvázolás frekvenciasugara az űrben valamivel gyengébben rezonál, érdemes kézbe venned az irányítást.

  • NAIH azonosító. Az adatvédelmi szabályok értelmében kötelező regisztrálnod a weboldaladat, amennyiben kereskedelmi célú honlapodon érzékeny adatokat kezelsz. Ez már egy egyszerű hírlevél feliratkoztatásra is igaz, így nem érdemes elmismásolni a dolgot.
  • Követő kódok. Ugye nem kell elmagyaráznunk, hogy a szkafanderturizmus felméréséhez 3 dolog elengedhetetlen: a mérés, a mérés és a mérés! Így érdemes még az indulás előtt elhelyezni a megfelelő Adword, Analytics, Facebook és egyéb pixeleket a weboldalad kódjában.
  • SSL tanúsítvány hozzárendelés weboldaladhoz, amennyiben azon keresztül fizetési folyamatot lehet bonyolítani. (Ha nem, néha akkor is érdemes.) Ezen kívül, ha bármilyen feltételt megkövetelnek a használt fizetési rendszerek (PayPal, Braintree, bankkártyás, stb), azokat is érdemes időben ellenőrizni, hogy ne fulladjon kapkodásba a dolog.
 

Oszd meg a gondolataidat