Űzzük-Űzzük! – avagy: 6+1 tévhit a weboldal készítéssel kapcsolatban

    Mi a Web-Servernél ugyan nem foglalkozunk weboldal készítéssel (hiszen nem szeretnénk a viszonteladóink versenytársa lenni), gyakran futnak be hozzánk weboldal készítéssel/készíttetéssel kapcsolatos kérdések.

    Nagyon sok a tévhit ebben a témában, gondoltuk ideje néhány mítoszt hűvösre tenni. Vigyázat, van köztük néhány hajmeresztő is! 😉

    Ha te is találkoztál már hasonlókkal, kommentelj szabadon!

    #1 „Ha elkészült a weboldalam, utána nincs szükségem webfejlesztőre”

    Akár igaz is lehet, ha értesz a sitebuildinghez, grafikához, stb. Ám ha a weboldalt eleve nem te készítetted, úgy tippeljük, nem így van.

    Bizony, a weboldal elkészülte után is elkel a profi segítség! Kiütközhetnek nem várt hibák, bármikor szükséged lehet egy pop-up ablakra, új funkció beépítésére, időszakos dizájn elemre, vagy egy fizetési folyamat kialakítására. Így azt javasoljuk, webfejlesztő választásnál eleve legyen szempont az, hogy hosszú távon tudjatok jól együtt dolgozni.

    Itt a Web-Server partnereitől bármikor tudtok ajánlatot kérni.

    #2 „Már 2 napja elkészült a weboldalam és még mindig nem hozza a Google az ‘xyz’ kulcsszóra”

    Van egy rossz hírem, lehet, hogy nem is fogja. A probléma egyik része az, hogy a friss weboldalak nem kerülnek be pikk-pakk a találatok közé. Az, hogy mikor indexeli a Google, változó. WebmasterTools-ból tudod picit gyorsítani a dolgot, ha az egyes URL-eket kézzel beküldöd feltérképezésre és indexelésre (lekérés max. 4 óránként történhet).

    A másik dolog, hogy ahhoz, hogy az adott kulcsszóra elől hozzon a kereső, nem elég a weboldal puszta létrejötte. A gyors és hatékony előrejutáshoz érdemes SEO (keresőoptimalizáló) szakembert keresni, vagy legalább saját kezűleg fejleszteni ezt a területet, ahol lehet (linképítés, kulcsszavak, tartalomgyártás, meták beállítása, kulcsszó kutatás, stb.). Ha sikerül egy réspiacot megcéloznod, ahol a kulcsszavakra nincs akkora verseny, akkor pláne jó eséllyel indulsz!

    #3 „Ráérek a domaint majd akkor lefoglalni, ha kész a weboldal, addig sem ketyeg az ára”

    Ha tudnátok, hány olyat láttunk már, hogy 1 nappal/órával vitték el az ügyfél orra elől a tervezett domain nevet …

    Ilyenkor mi is nagyon szomorúak vagyunk, hisz’ sokszor egy márkanévre jól felépített brand, koncepció állt már a dolog mögött, indulásra készen. Hidd el, megéri az a pár ezer forint, hogy a weboldalad olyan webcímmel induljon el, ahogy megálmodtad.

    Apropó, rögtön érdemes több verziót/végződést is lefoglalni, nehogy a konkurencia települjön rá a typo domainekre!

    #4 „Biztonsági intézkedések?! Miért akarná bárki megtámadni az én weboldalam?”

    Címlistáért, adatokért, hogy botnethez használjanak, spammeljenek, szórakozásból? A lista végtelen. Hidd el, a hacker, aki megnyomja a START gombot, legtöbbször nem válogat, hogy milyen oldalakat használ fel a célja érdekében. Ezért fordulhat elő, hogy az ISIS zászló egy noname magyar weboldal kezdőoldalán virít.

    Ez ellen már a weboldal készíttetés fázisában is tehetsz, a kódbiztonság terén. Később érdemes a tartalomkezelő biztonsági bővítményeit kihasználni, mindig frissíteni és biztonságos tárhelyet választani.

    Web-Server ügyfélként utóbbira nem lehet gondod. Hisz’ tudod, weboldaladra a BitNinja vigyáz!

    #5 „Az én weboldalamhoz nem kell UX design, ugye?”

    A UX (user experience) ugye a felhasználói élmény, a UX dizájn pedig az ezen alapuló webdesign.

    Ez nem kell-nem kell kérdés. UX van az oldaladon és kész. Lehet, hogy rossz, lehet, hogy nem tervezett, de mindig van. Úgyhogy ha már így esett, hogy nincs választásod, tervezd meg rendesen, amikor a weboldal készíttetés ezen szakaszába érsz. Tesztelési lehetőségek sora áll rendelkezésedre, hogy ellenőrizd a végeredményt és csiszolj rajta.

    #6 „A webshop bérbe adó cégek kiszúrják a felfutó webáruházakat és elveszik őket a tulajdonostól.”

    Véletlenül nem az ismerősöd keresztanyjának a nagynénjének az ismerősének a harmadik keresztfia járt így? … Városi legenda, ebben biztos lehetsz. Nekik sem érdekük, hogy így kitoljanak a saját vevőikkel. Ráadásul gondolj bele, több száz webáruházat kellene akkor kézben tartaniuk, sok iparából, sok beszállítóval, rendszerrel … az azért nagy bűvészmutatvány lenne!

    +1 „A PHP alapokon megírt webalkalmazások kevésbé biztonságosak, mint a Java/.Net alapúak.”

    Ez egy tipikusan tévhiten alapuló tévhit. Mégpedig azon, hogy csúnyán fogalmazva „a PHP-sok gányolnak”. Maradjunk annyiban, hogy a szakértelmen múlik, milyen munkát ad ki a kezéből a fejlesztő.

    A Java egy erősen típusos nyelv, a PHP gyengén típusos. Ebből kifolyólag PHP-ban könnyebb hibázni is. Bizonyos hibalehetőségeket a Java-val sem lehet megkerülni, mindent elkapó kivételkezelőt viszont össze lehet hozni ebben is.

    A leggyakoribb SQL-injection, cross-site scripting, null-byte mérgezés, stb. ugyanúgy előfordulhat mindkét esetben. HTTP kérés pedig nem függ a nyelvtől, ha valaki a paraméterekkel játszadozik, és szerver oldalon hanyagul vannak kezelve a dolgok, teljesen mindegy, melyik nyelven íródott.

    Különböző keretrendszerek adhatnak segítséget ezek kivédésére, így elsősorban nem biztonság kérdése az, ami eldönti, melyik technológiát érdemes használni. 😉

     

    Oszd meg a gondolataidat