Kövesd a SEO trendeket, hogy megtalálják termékedet

A Google keresési eredményeinek megjelenése jelentős változáson ment keresztül. Győződj meg róla saját szemeddel! A találatok között már nemcsak „mezei” linkek jelennek meg, hanem képek, videók, térképek is. Nem hagyhatjuk ki a felsorolásból a közösségi média hatását sem, a Facebook, Google+, Twitter stb. megváltoztathatja a találatok sorrendjét.

Mivel a Google keresőjében elfoglalt pozíció jelentősen befolyásolja üzleted sikerét, nagyon fontos, hogy tisztában legyél az alapvető követelményekkel, melyek segítségével az első oldalra kerülhetsz.

Hódít a Local SEO

A Google igyekszik olyan találatokat megjeleníteni, melyek hozzád a lehető legközelebb vannak helyileg. Felmérések bizonyítják, hogy a látogatók szeme nagyobb valószínűséggel téved olyan találatra, mely bővebb információkat tartalmaz, például a keresett üzlet címét, vagy környezetének térképét. Bizonyítja ezt a hőtérkép is.

Ha üzleted, vállalkozásod helyileg meghatározható, kövesd az alábbi instrukciókat:

Ügyelj arra, hogy a legfontosabb információk kint legyenek oldaladon, és az ide mutató hivatkozások is ezekre épüljenek. Fontos, hogy következetesen alkalmazd ezt, és ne legyen több variáció.

Használd a Google Helyek funkciót, melybe felviheted céged adatait, és a keresőben máris több információ jelenik meg róla. A részletes leírást itt találod: http://www.google.hu/support/places/bin/answer.py?hl=hu&answer=142902&topic=1660711&parent=1656746&rd=1

Megkerülhetetlen tényező: a közösségi média

A keresők találati rangsorában most már megjelennek a közösségi oldalak is. A rangsorolást szemmel láthatóan befolyásolják a twitteres megosztások, a facebookos „lájkok” és megosztások, de a linkmegosztó oldalak szerepe is felértékelődött.

Aknázd ki a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket: hozz létre profilt vállalkozásodnak, ossz meg rajta keresztül értékes tartalmakat, hogy minél több elégedett követőd legyen.

Ne a keresőmotoroknak írj!

Gondold át, hogy ha valaki az általad kínált terméket keresi, vajon mit írhat be a Google keresőjébe. Te mit írnál be? A keresési trendeket megvizsgálhatod a Google Suggest segítségével: írj be egy betűt, vagy egy szót a keresőmezőbe, és máris látod, melyek a leggyakrabban begépelt kifejezések.

Ha részletesebb információra van szükséged, használd az Adwords Keyword Tool nevű eszközt. Ebből megtudhatod, hogy adott keresőkifejezésre helyi és globális szinten körülbelül hány keresés volt, és milyen erős a piaci verseny. Így eldöntheted, hogy népszerű kulcsszóra optimalizálsz-e, és vállalod a küzdelmet a már régebb óta ott tanyázó riválisokkal, vagy inkább egy szűkebb célcsoportot célzol meg, és kevesebb, de lehet, hogy értékesebb látogatókat szerzel így.

Szerezz minőségi hivatkozásokat

Korántsem mindegy az, hogy mely oldalakról és milyen formában mutat webhelyedre egy-egy hivatkozás. Nem érdemes blogok fórumjában „szemetelni”, és nem segít az oldalad tematikájától gyökeresen eltérő portálokról szerzett link sem.

Törekedj arra, hogy a hivatkozás minőségi weboldalról, releváns szövegkörnyezetből, értékes tartalomból érkezzen. A Google-t sokáig nem lehet hülyének nézni, idővel kiszúrja a spam-típusú és a fizetett linkeket. Ha linképítést végzel, kerüld a fizetős linkgyűjtő oldalakat.

Ne csak lássák, kattintsanak is rá

Szánj elegendő időt az oldal leírására (meta description-jére), hiszen ez határozza meg, hogyan fest majd a snippet, vagyis az a kis egység, ami a Google találatok között tartalmazza oldalad nevét, leírását, a vállalkozásod címét, elérhetőségeit.

Beleírhatod a termékeid árát is, így a látogató azonnal el tudja dönteni, hogy érdekli-e az ajánlatod.

Aki egy ilyen informatív linkre kattint, nagyobb eséllyel válik belőle potenciális vásárló, míg elégtelen mennyiségű információval csak a visszaforduló, csalódott olvasóid számát növeled.

 

Statisztika nélkül nem megy

Amit csak lehet, mérj! Ha hirdetéseket jelentetsz meg oldaladon, a hirdetők számára fontos a látogatottság, a visszafordulók aránya és a portálon eltöltött idő. Mások más adatokra kíváncsiak, de a lényeg, hogy naprakész információkkal kell rendelkezned portálod teljesítményéről.

Használd a Google Analytics-t, vagy más mérőeszközt a forgalmi és konverziós adatok kinyerésére. Ellenőrizd rendszeresen weboldalad pozícióját a legfontosabb kulcsszavakra, és ha negatív tendenciát észlelsz, tedd meg a szükséges lépéseket.

(mashable.com nyomán)

 

Oszd meg a gondolataidat