Hogyan szerzel látogatókat weboldaladra?

    Egyre többen döntenek úgy,  hogy főállásuk mellett – vagy akár helyette is – megpróbálják pénzkereseti eszközzé alakítani weboldalukat.  A passzív jövedelem mindig csábító, hiszen jó esetben elég egyszer létrehozni az oldalt, majd néha fejlesztgetni, bővíteni a tartalmát.

    Ez viszont csak nagyon keveseknek sikerül, hiszen ehhez olyan zseniális ötlet kell, ami egyszerre egyedi, költséghatékony, és persze olyan szolgáltatást vagy terméket nyújt a felhasználónak, amit korábban senki. Tegyük fel, hogy te nem vagy ilyen szerencsés, és inkább a szorgalmad és kitartásod a fő fegyvered. 

    Forgalomnövelési eszközök

    SEO (keresőoptimalizálás): erről már írtunk egy tanulmányt, szóval most csak röviden. Ahhoz, hogy tartalmilag versenyképes legyen egy oldal, fel kell mérni a konkurenseket, és olyan kulcsszavakat keresni, amelyeket gyakran írnak be a keresőmezőbe, de nincs is akkora verseny, hogy reménytelen lenne legalább a Google első oldalára kerülni. Ha nincs időnk elmélyedni a SEO szakirodalomban, legjobb, ha a kulcsszókutatást és a konkurenciaelemzést szakemberre bízzuk. Mi minden tartozik még ide? Töltsd le ingyenes tanulmányunkat, és eláruljuk!

    Partnerkapcsolatok

    Ha van olyan ismerősöd, aki weboldalt üzemeltet, érdemes kitennetek kölcsönösen 1-1 linket vagy bannert, mert ahogy nő a portáljaitok forgalma, úgy nő majd az átkattintások száma is. 

    Megkereshetsz ismeretlen oldalgazdákat is, hátha nyitottak egy kis keresztmarketingre. Minél jobb szolgáltatást nyújt partnered, látogatói annál szívesebben, és megelőlegezett bizalommal fognak átkattintani a te oldaladra. 

    Ha elegendő számú (több ezer) feliratkozótok van, egy-egy hírlevéllel is terelhettek forgalmat egymás weboldalára.

    Közösségi média

    Ha ügyes vagy, Facebookon akár több tízezer követőt is gyűjthetsz. Első körben hívd meg ismerőseidet, hogy kövessék weboldalad facebookos profilját, és igyekezz heti 2-3 érdekes posztot megjelentetni. Figyelem! Ha túl aktív vagy, megbosszulhatja magát, és megfogyatkoznak “lájkolóid”. 

    Ne hagyd ki a Google+ nyújtotta megosztási lehetőséget sem, mert ez a közösségi oldal – a Facebookkal ellentétben – dofollow, vagyis a Google által is látható linket biztosít.

    Számos megosztási lehetőség tartozik még ide. Érdemes még twitteren, tumbleren esetleg LinkedIn-en is publikálgatnod.

    Hírgyűjtő és linkmegosztó oldalak

    Regisztrálj minél több ingyenes linkmegosztóra, hiszen sok kicsi sokra megy, és azonnal látszik a forgalomnövekedés. Néhány példa:

    ize.hu

    Itt többféle kategóriába küldhetsz híreket, némely aloldalakon azonnal megjelennek, máshol a szerkesztő döntése kell ehhez.

    nyuuz.hu

    Lehetsz egy rovat szerkesztője – ekkor a saját cikkeid mellett másokét is publikálnod kell, vagy csak egyszerűen küldhetsz be tartalmat is, melynek sorsáról a rovatvezető dönt.

    propeller.hu

    Regisztrálni kell, és perceken belül megjelenik a beküldött cikk.

    internetalon.hu

    Regisztráció után azonnal megjelenik a cikked.

    hirnezo.hu

    Itt is azonnal megjelenik, ha a beküldés gombra kattintasz.

    A sort még folytathatnánk, de jelenleg ezek a legnépszerűbb ingyenes hírgyűjtő oldalak. Természetesen léteznek fizetősek is, sokkal több látogatóval. Kalkuláld ki, hogy megéri-e a plusz forgalomért fizetned. Hasonló a helyzet az Adwords, Etarget és más fizetős hirdetések esetében is.

    Ami a lényeg

    A felsorolt eszközök csak akkor érnek valamit, ha olyan tartalmat állítasz elő, ami egyedi és érdekes a látogatóid számára. Ne lopj, és ne másolj senkitől, mert ennek akár jogi következményei is lehetnek.

    A látogatókat nem elég megszerezni, meg is kell tartanod őket. Ennek legfőbb eszköze a frissesség. Törekedj arra, hogy a lehető leggyakrabban frissüljön az oldalad, és igyekezz nem lemaradni az aktualitásokról. Légy a téma véleményvezére, és idővel kialakul olvasóid részéről egy bizalmi index.

    Te milyen eszközöket használsz weboldalad látogatottságának  növeléséhez?

     

    Oszd meg a gondolataidat